Ett rygg/biceps-pass och en fredag jag sent kommer glömma !!

Igår var det en sådan där fredag som jag skulle vilja ha stående och snurra på repeat, helt perfekt var den. Från morgon till kväll !! Helt underbart.. Ni anar inte vilket stort leende jag somnade med. Inget jättespeciellt hände, egentligen. - Morgonen började med sovmorgon, frukost tillsammans med David (vilket inte tillhör vanligheterna på vardagarna) och sedan följde ett givande förmiddagsmöte med andra pedagoger från andra skolor, god lunch, sol, varma sommarvindar (tyvärr blev det mulet på kvällen), härliga fredagkänslor, ett glädjande besked (som jag och David redan i torsdags fick reda på) som kommer ändra lite på tillvaron i mitten av juli och sedan avslutningsvis, ett helt perfekt rygg/biceps-pass på gymmet. Pricken över i:et denna dag var nog en städad lägenhet och en nybäddad säng :). Perfekt?? - Ja !!!
 
Angående träningen, styrketräningen går riktigt bra nu måste jag säga, jag har ökat i vikter i alla muskelgrupper och har den senaste tiden fått enormt bra kontakt med musklerna. Sådant gillas skarpt. Och likaså var det i går, riktigt pigg och sugen på ett hårt rygg/biceps-pass var jag när jag klev in på SATS. Såhär lade jag upp det:
 
 
 
- Uppvärmning: 15 min löpningen på bandet, samt rörlighetsövningar.
 
 
Idag lördag blir det träning (check på 8 km löpning redan) samt tjejkväll med några vänner ikväll. Mer än så är inte planerat. Ni då, vad gör ni i helgen?
 
 
 
/ M A R I
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Åh, vad glad jag blir när jag läser detta inlägg. Alla förtjänar att ha det sådär bra. Extra fint när man kan känna så i vardagen :)

Härlig start du fått på lördagen också, hoppas den blir minst lika bra som gårdagen :)

Jag körde powerwalk i solen (och blev piggare, yey!) så nu ska jag försöka få med mig Stefan ut i solen också. Kanske ta en fika på en uteservering eller köpa glass o sätta sig i Boulognerskogen (stadsparken) o äta o njuta :) Träning blir det kanske också, vi får se.

Kram!

Svar: :) Mm, visst är det så. Man ska vara tacksam !!
=) Lördagen ser ut att bli bra den också, lite mindre att göra, men ack så bra ändå =)

Åh, ni verkar ha det toppen. Härligt, precis som en lördag ska spenderas =)
kramar
Mari

2013-05-25 @ 11:31:22
URL: http://semmla.shapemeup.se
Postat av: Lisa

Låter som både en härligt fredag och en härlig lördag! :-D
Vad var det för glädjande besked?! :-) *nyfiken*

Sv: ja löpning är verkligen härligt! :-)

Svar: :) Ja, helt fantastiskt. Så skönt att värmen äntligen kommit också. Vi har köpt lägenhet tillsammans :)

kraaaam
Mari

2013-05-25 @ 18:05:51
URL: http://minellii.shapemeup.se
Postat av: Crazylicious

Underbart inlägg! Så enkelt men ändå fullt med lycka och glädje, härligt! :D
Sv: Jo, vi får 3000 kr per år, men med tanke på att det kortet jag skulle vilja ha kostar 7500 kr så blir det rätt mycket som jag måste ut med själv också... :(
Kraaam!

Svar: :) Tack snälla. Tycker sådant är så viktigt att påpeka ibland, man glömmer liksom bort det.
Oj, så dyrt?! Vilket kort är det?. Kraaaam
Mari

2013-05-26 @ 08:47:57
URL: http://crazylicious.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0