Tabata-intervaller och tusingar !!

Ja, vissa dagar har man mer energi än andra, det är något som är säkert. I måndags kändes allt riktigt bra, så när jag klev in på SATS visste jag redan då att jag skulle få till ett bra pass, med mycket energi och styrka. Och så blev det. Glädje?? - Skojar du :)
 
 
Uppvärmning
- 10 min på löpbandet + rörlighetsövningar
 
Tusingar
- Hade riktigt mycket energi i benen, så det blev tusingar på bandet. Jag satsade på att få ihop 3 km totalt, så jag la upp det som så, att jag sprang 1km x 3. Med aktiv vila (lätt jogg). Svettigt som bara den, men hej och hå vad kul det var :).
 
Tabata-intervaller
- Hade redan på morgonen bestämt att jag skulle köra tabatainspirerad träning, jäklar så kul det är tycker jag :). Jag gjorde som följande:
 
Intervall 1.
- Utfallshopp
- Armhävningar
- Russian twist
- Höga knän
Denna intervall körde jag x 2, med 1 minutsvila. (sammanlagt 8 minuter med andra ord)
 
Intervall 2.
- Jumping jacks
- Plankan med benindrag
 
Intervall 3.
- Benböj med hopp
- Drag till hakan med kettlebell
 
+ sammanlagt 5 härliga minuter i olika plankövningar. Plankutmaningen inne hos Annie är i full gång.
Är ni med?
 
 
 
 
 
 
/ M A R I
 
 

Kommentarer
Postat av: felicia

sv: jag har precis startat med kreatin.. dricker det på morgonen. Kreatin sägs hjälpa till vid muskelbyggande och ger bättre energi och bättre åtehämtning.. Får väl se om de funkar (lr om det funkar psykiskt) :P

Svar: Sv. Ah okej... =) du får gärna lägga ut en recension efter några veckor =)
Mari

2013-06-05 @ 09:37:27
URL: http://tkhl.shapemeup.se
Postat av: Emma

Låter som ett härligt pass :) Så kul när man har planerat och längtat efter ett pass under dagen också, brukar kunna bli riktigt bra då :)

Jag är inte med i plankutmaningen den här gången. Hade inte riktigt lusten och körde ju dessutom med mina armhävningar när utmaningen började. Men jag hejjar såklart på er som kör :D

Svar: Ja, håller med. Då är det éxtra gött att komma till gymmet =).
Precis, tänkte på det. Du har ju dina armhävningar =). Är den utmaningen slut nu eller?!
Mari

2013-06-05 @ 12:18:15
URL: http://semmla.shapemeup.se
Postat av: Crazylicious

Vad kul det lät med tusingar, undrar om man kan våga sig på det någon gång ^_^
Sv: Jaa, trevligt sällskap uppskattas alltid! :D Även om passet inte blev hejdundrandes bra :P
Kraaam!

Svar: =) Klart du vågar dig på det. Kööör !! Mm, ibland är det riktigt gött med sällskap. kramar
Mari

2013-06-05 @ 13:22:04
URL: http://crazylicious.shapemeup.se
Postat av: Crazylicious

Sv: Åh, det är sååå kul att du vill med till Skansen! :D Jag tänkte mig första helgen i augusti, verkade vara flest som kunde då. Skriver snart ett inlägg till om det och då kommer jag att skicka kommentar till de som hojtat i originalinlägget :)

Svar: Sv, ja det vore jätteroligt. Och ja, den helgen borde funka. Men vi kan ju höras närmare =) kramar
Mari

2013-06-05 @ 13:53:00
URL: http://crazylicious.shapemeup.se
Postat av: Crazylicious

Sv: Ja, den är precis som Celsius fast utan de extra vitaminerna och så. Men såå god och ger helt klart en kick! Många som testat den tycker att den ger mer kick än Celsius... :)

Svar: Gött, ska testa den = )
Mari

2013-06-05 @ 14:22:38
URL: http://crazylicious.shapemeup.se
Postat av: Saras Träningblogg

Gött!! Vilket kanonpass :D

Svar: Ja, riktigt bra och framför allt väldigt roligt =)
Mari

2013-06-05 @ 20:35:00
URL: http://monch.blogg.se
Postat av: Sanna

Vilket grymt pass! Det låter mosterjobbigt! Plankan med inhopp är ju hur tungt som helst. Det är något det där med att kombinera puls med "armstående".. Hoppas du får en riktigt fin nationaldag!

Svar: Riktigt jobbigt, men framför allt väldigt roligt var det :). Tack själv, vad händer för skoj?! kram
Mari

2013-06-06 @ 08:16:09
URL: http://engnuttasocker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0