Krom - Du som vill hålla en jämn blodsockernivå !!

Jag har läst, blivit tipsad, hört andra pratat gott om detta men själv har jag ingen egen uppfattning. Jag måste testa för att veta att det fungerar, kanske det fungerar på vissa och på andra inte. Vad vet jag?.
 
Därför tänker jag nu under min sockerfria månad testa dessa tabletter (se nedan) som tas en gång per dag i samband med måltid, för att se om mitt sockersug minskas. Känner jag ingen skillnad slutar jag. Men som sagt, jag måste testa för att se om det funkar.
 
Har ni testat?
 
Krom är bra för omsättningen av blodsockret, kolhydratsomsättningen och cellernas insulinkänslighet. Krom behövs för att hormonet insulin ska fungera optimalt. Brist på krom kan vara ett tecken på sug efter socker. Krom tar bort suget efter socker och kan användas mot övervikt (självklart spelar en balanserad kost och motion in här också).
 
Jag återkommer med en recension när jag vet hur dom fungerar.
 
 
 
Denna har jag köpt inne på Life 
 
 
 
 
/ M A R I

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hoppas det funkar! :-)

Sv: Ja det är riktigt intressant! :-) Jag pluggar till certifierad hälsocoach! :-D
Wnt har en som heter Glutamine Powder på 500 gr (100 portioner) för 369 kr :-)
kram kram

Svar: Sv. Om jag inte helt misstror så har det faktiskt hjälpt, har inte alls något sug, som jag i vanliga fall kan få på eftermiddagarna när tröttheten slår till. Men ja, jag får se. Måste ge det några dagar till =).
:) Åh vad kul. Jag vill också !!!!!!!!!!!
Okej.Dricker du den eller ?!
Mari

2013-06-28 @ 10:52:11
URL: http://minellii.shapemeup.se
Postat av: Crazylicious

Jaa, krom är bäst! <3 Ge inte upp kromet bara, har du låga nivåer i kroppen tar det lång tid innan det börjar verka :)
Sv: Jo, har bestämt mig för att leva livet både idag och i morgon! Det känns inte awesome än så länge, för idag har jag mycket ont i kroppen, men det får gå :) ;) Kram till dig!

Svar: ;) Vad kul. Om jag inte är helt fel ute, så har det redan börjat verka, för jag känner inget sötsug alls, som jag i vanliga fall kan känna när tröttheten slår till på eftermiddagarna.
;) det gör du rätt i fina du. Kraaaaam
Mari

2013-06-28 @ 10:55:20
URL: http://crazylicious.shapemeup.se
Postat av: Lisa

Okej bra att det funkar! I början kan man även ta två tabletter per dag för att få upp nivån snabbare ifall du har mkt brist! :-)

Just nu äter jag ett BCAA-tillskott och tänkte använda upp det först(visserligen innehåller den ingen L-glutamin men det blir så mkt man ska dricka om jag skulle ta L-Glutamin också ;-) ) sen får jag se om jag köper den med bara L-Glutamine eller om jag köper Wnt´s EAA powder och i den ingår L-Glutamin och även L-arginin :-D
Det lutar åt EAA´n för där får jag alltihop i ett!
Men i ett rent L-Glutamintillskott så är ju dosen högren än i EAA´n!
Jag trycker i min man Wnt´s EAA just nu för nu ska det bli ordning på honom också ;-)
kramis//Lisa

Svar: Sv. Ah okej :) Ska testa två tabletter nu i helgen, och se om det ger bättre effekt. Annars tycker jag det helt klart funkar. Brukar ju skrika GOOOODIS på fredagkvällarna, men icke.
Okej. Tack för all info :) Om du skulle rekommendera mig något, som du tycker passar, vilket skulle det vara?! Vill ha något som är riiiiiktigt bra =) kram
Mari

2013-06-28 @ 14:24:42
URL: http://minellii.shapemeup.se
Postat av: Lisa

Ja det beror lite på vilket effekt du önskar?!
Det diskuteras lite här och där om vilket som är bättre, EAA eller BCAA och det finns dom som säger si och dom som säger så ;-)
Men vill du framförallt ha glutaminets(blodsockerbalansen) effekt så är det EAA du ska ha.
I EAA har du alla essentiella aminosyror som kroppen inte kan producera själv.
I BCAA har du de tre grenade aminosyrorna som kroppen FÖRST börjar ta av vid hård träning! :-)
Hoppas det blev lite klarare?!
kram på dig!
BCAA finns i EAA men i ett BCAA-tillskott har du högre koncentration av dess tre aminosyror.

Svar: Sv. Oj oj, nu blev det mkt på samma gång haha.. men jag tror jag fattar :). Jag vill nog ha snabb återhämtning och en liten kick till extra ork på träningen. Bara för att kunna ta i mer, men ändå inte missa alla resultat. Ja, du förstår vad jag menar =) kramar
Mari

2013-06-29 @ 10:38:44
URL: http://minellii.shapemeup.se
Postat av: Sofia

Oh, spännande! :D

Svar: =) Ja, mycket. Trots tvekande från början, så är jag glatt överraskad, för det funkar verkligen. Vill inte ha sött alls, känner inget sug alls. Konstig känsla måste jag säga !!
Mari

2013-06-29 @ 17:34:20
URL: http://lifeaccordingto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0