En BLÖT runda på 7 km !!

Har jag bestämt mig så har jag bestämt mig, lyder mitt motto många gånger. Likaså i måndags, när vädret var sisådär hela dagen, ena sekunden sol och andra spöregn. Jag hade tänkt kila ner på SATS och styrketräna, men efter två vilodagar var benen väldigt sugen på att springa. Jag lyssnade. Traskade då istället hem, bytte om och var samtidigt helnöjd över att solen tittat fram. Men, när jag väl kommit ut och tagit dom första löpstegen, kan ni kanske räkna ut vad som hände?! jo det började ju självklart att regna (läs: inte så lite heller). Jag hade kunnat vända om, jag hade ju liksom inte ens påbörjat löprundan, men har jag bestämt mig så har jag bestämt mig. 7 km senare var jag BLÖT men förbannat nöjd över mig själv. Vad gör lite regn egentligen?
 
Ändrar ni ofta om träningsplanerna på grund av vädret?
 
 
 
 
Ut flög en torr och fräsch tjej och in kom en blöt hund :)
 
 
 
/ M A R I
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Crazylicious

Bra jobbat! :D Om jag hade planerat en långis ute så hade jag ställt in och gått till gymmet istället om det började ösregna :P
Kram och ha en underbar dag!

Svar: :) Hehe jo, det hade jag nog också kanske gjort, om en långis var planerad,. Men jag körde, rakt in i kaklet ;) kraaaaam
Mari

2013-06-13 @ 11:15:43
URL: http://crazylicious.shapemeup.se
Postat av: Malin Wallin

Allt bra med dig? :D Svara gärna tillbaka i min blogg :)

Kram!

Svar: =) Bara bra med mig. Själv ?? =)
Mari

2013-06-13 @ 17:13:50
URL: http://itsmalin.myshowroom.se
Postat av: Emma

Just när det kommer till löpning har jag inget emot att träna i regnet :) (speciellt inte sommartid, då det ofta kan vara rätt skönt). Men då jag oftast inte planerar vilken dag jag ska köra vad så händer det nog att jag planerar lite efter väder. Fast oftast handlar det mer om vad jag känner för :)

Svar: Ja, håller med dig. På somrarna är det underbart =) älskar den friska luften. ;)
Mari

2013-06-13 @ 19:25:54
URL: http://semmla.shapemeup.se
Postat av: Karin O

I stort sett aldrig, men om det är typ asiatiskt monsunregn stannar jag nog inne hehe... Tror förresten att min iPhone har gått sönder pga att jag varit ute i för mkt regn:(

Svar: Hehe, ja då kanske det är bäst att stanna inne. Ajdå, inge bra. Jag var rädd att den skulle bli fuktskadad, men jag gömde den fint under t-shirten. :) Och du, ett stort grattis :)
Mari

2013-06-14 @ 05:36:09
URL: http://kakansemlanoliven.se/
Postat av: KMstyle

på höstern/vintern brukar jag ibland lägga om träningen om det regnar. men på sommaren föredrar jag nästan att springa i regn, känns som att jag springer mycket bättre då haha :)

Svar: Ja, springa i regn är underskattat. =)
Mari

2013-06-14 @ 10:28:43
URL: http://kmstyle.blogg.se
Postat av: Sofia

Så är det. Har man bestämt sig, så har man. :)

Svar: Ja, visst är det så =) Varför banga liksom. kramar
Mari

2013-06-14 @ 16:55:32
URL: http://lifeaccordingto.blogg.se/
Postat av: Sanna

Starkt jobbat att ge sig ut i regnet! Ibland kan det faktiskt vara riktigt kul att springa då :) Önskar dig en finfin helg så peppar vi CT i parken en annan, soligare helg!

Svar: =) Tackar, Så härligt var det !! mer löpning i regnet. Jag är borta på lördag, är på Gotland och firar midsommar. Men helgen efter är jag laddad =). Hur har du det?! kramar
Mari

2013-06-14 @ 22:29:47
URL: http://engnuttasocker.blogg.se
Postat av: Sandra

Ibland kan det vara härligt att springa i regn, dock brukar jag vara lite rädd om skorna så jag undviker helst att springa då :)
Är det alldeles för varmt så kan jag ibland ändra joggingplanerna faktiskt, till tidigare på morgonen eller senare på kvällen. Bra jobbat förresten :)

Svar: =) Hehe, ja så kan det också vara. Just nu när det gäller bara regn så tänker jag inte på skorna, gör det dock när jag springer i lerig terräng. Men detta funkade bra =) Jo sådana omdirigeringar blir det ibland. Tack =) kramar
Mari

2013-06-15 @ 11:59:48
URL: http://sandrawest.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0