Intervalltorsdag !!

I detta nu sitter jag svettig, nöjd och hög på endorfiner. Men innan dess var det, upp och hoppa vid 07.30. På med träningskläder. Läsa tidningen med en Celsius i handen. Ladda, planera träningspasset och sedan ut och kuta. Ungefär så har min torsdagsmorgon sett ut. Helt perfekt och helt i min smak :). Nu, en stor frukost !!
 
 
Uppvärmning - 2 km löpning
 
Tabataintervall
- Maxad löpning x 3 (med 1 min vila mellan varje tabata)
 
Backintervaller
- Lång och seg backe x 10
 
Tabataintervall
- Utfall med hopp
- Armhävningar
- Russian twist
- Höga knän
x 2
 
Tabataintervall
Squats
Höga knän
x 2
 
Biceps / Axlar med träningsband x 4
 
 
Allt detta innan frukost. En bra start på dagen, eller hur ?? :)
Vad gör ni idag?
 
 
 
 
 
 
 
/ M A R I
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Härligt!! :-D
Jag startade också dagen med löpning, dock terränglöpning! :-)

Sv: Ja jag kör hellre ett annat upplägg på muskelgrupperna men jag tänkte jag skulle ge det en chans! ;-)
Men har sjukt mkt träningsvärk i armarna idag så det kanske inte va så dumt ändå ;-)

kram kram

Svar: :) Härligt. Kul med terränglöpning. Måste lägga in det i passen när jag kommer tillbaka till Sthlm, finns otroligt fina terrängspår där =)

Sv. Men precis, lite så jag också har tänkt. Men ja, kanske ska testa jag också =)
kramar
Mari

2013-07-11 @ 10:52:30
URL: http://minellii.shapemeup.se
Postat av: Lisa

Terränglöpning är riktigt skoj...man hinner inte tänka så mkt...oj, en sten där, ett hopp där, ooops vatten, blöta fötter, en stubbe, en gren....tiden går fort när man springer efter elljusspår eller stigar i skogen ;-)

Sv: TACK! :-) Astman blev bättre mot slutet av rundan och nu är problemen helt borta! Jag har mest problem just undertiden jag springer! :-) kramis!!

Tack! Den har jag köpt på en outlet-affär i Umeå! Nu minns jag inte märket men jag kan kolla upp det! Tror det märket finns att köpa på Sport-butiker! :-D
Men ååååh TACK!! :-D Glad jag blir!

Svar: Sv. Exakt, håller med. Den går snabbt och det är underbart att njuta av svenska naturen samtidigt.
=) Åh vad bra. Skönt !! Jobbigt det där....

Jasså du..hehe... Snygg var den iaf =). Måste kika på något liknande. kramar
Mari

2013-07-11 @ 11:45:47
URL: http://minellii.shapemeup.se
Postat av: FOREVERFIT

Grym du är!!!

Svar: ;) åh söta du, tack !!!
Mari

2013-07-11 @ 13:11:53
URL: http://foreverfit.se
Postat av: Sofhie

Jäklar vilken amazon du är! Galet bra jobbat :D
Blir trött bara av att läsa ditt pass, haha. Själv blir det att jag kör cardio drygt var fjärde-femte månad, iiih. ;D

Sv; Tack snälla för ditt pepp och jag är så himla glad att du tittar förbi och precis varje kommentar värmer gott om hjärtat även om jag är förfärligt dålig på att svara på allt (Skärpning!).

Kram på dig snygging!

Svar: Haha, amazon... du är rolig du ;) Men tack, känns så jäkla skönt att jag är bästis med löpningen. grym variation till gymmet....
:) Vad kul. Menar varenda ord, du är en sann förebild. Kämpa på =) Du är grym !!

Kraaaam
Mari

2013-07-11 @ 14:08:25
URL: http://sofhie.shapemeup.se
Postat av: Marie

Å vad härligt!!
Själv jobbar jag. : ( Lagomt less nu, men snart snart semester, jobbar imorgon och sen drar jag till Pite på lördag! : )
Hoppas att du får en fortsatt fin semester!
Kram

Svar: =) Åh, snaaart så. Då har du massor att se fram emot. Härligt !! Jag njuter för fullt, så himla skönt.
kramar
Mari

2013-07-11 @ 15:23:42
URL: http://asitismarie.blogspot.se
Postat av: Sofia

Jäklar vilket pass. Du är grym!

Svar: :) Tack fina du. Tänkte testa något av alla dina pass som du kör, får se om jag kan göra det här i dagarna =)
Mari

2013-07-11 @ 21:58:22
URL: http://lifeaccordingto.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Grymt pass (som vanligt)! Har aldrig testat Celsius, men du verkar vara väldigt förtjust i det. Är det värt att testa alltså? :)

Svar: Tack. Riktigt härligt pass =). Många jag känner tar den i samband med konditionspass, och detsamma gör jag. Jag märker stor skillnad, speciellt när jag tränar med tom mage direkt på morgonen. Jag får liksom den där extra sparken i baken som morgnarna annars kan utesluta, pga trötthet.. Så i samband med kondition, Ja. Annars brukar jag inte ta den,. Men testa, gör det =)
Mari

2013-07-11 @ 22:23:27
URL: http://hejklassiker.blogg.se
Postat av: Emma

Härligt jobbat :D Duktigt att orka med innan frukost också. Men det är väl en vanegrej, jag har ju faktiskt också kunnat börja springa före frukost nu, var en omöjlighet för något år sedan.. :)

Kram

Svar: =) Ja, helt klart en vanegrej och en sådan som min kropp blivit väldigt van vid. Speciellt när det gäller kondition =) Så härligt !!

Nice. Så skönt att kunna komma hem och njuta av frukosten sedan=) kram
Mari

2013-07-11 @ 23:33:42
URL: http://semmla.shapemeup.se
Postat av: Crazylicious

Wow! Det var bra jobbat! :D Min dag kan du ju läsa om i bloggen, haha, åkte karusell och åt karamell (eller ja, det gjorde jag faktiskt inte, men glass!) Hade en bra dag, trots att jag inte tränade eller gjorde något vettigt hemma :P
Sv: Yay! Tack tack tack! Vilken fin sång jag fick :) ;) Dagen blev kanon! Kram till dig!

Svar: =) Tack fina du. Ja jag läste. Dagen lät inte alls dum, riktigt kul med Grönan ju. Var superlänge sedan jag var där. Måste dit någon gång i år tror jag. Kan jag låna dina barn, så jag har en ursäkt att gå dit ?? :).
Kraaam
Mari

2013-07-12 @ 08:47:00
URL: http://crazylicious.shapemeup.se
Postat av: Jeanna

Wow vad du kör! GRYMT!

Svar: :) Tack fina. Så jäkla kul !! Härligt med semester och den extra energin man får =)
Mari

2013-07-12 @ 15:20:36
URL: http://minatraningstajts.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0