Årets bästa rygg/biceps/mag-pass !!

Läser man inläggen i veckan så kan man minsann tro att jag inte alls har tränat, inga inlägg om upplägg eller ord beskrivna om olika träningspass. Men tror ni det så har ni fel :) Givetvis har det blivit träning, riktigt kvalitativt och härligt har det varit, plus mestadels styrka då löpningen för stunden känns väldigt seg (varför vet jag inte?).
 
Har självklart lust att berätta om alla pass som avverkats, men det skulle i detta nu bli väldigt uttjatat och lite långrandigt, så jag riktar in mig på ett pass. Torsdagens pass. Inte vilket pass som helst, utan ÅRETS BÄSTA rygg/biceps/mag-pass. Jäklar ni vilken känsla det var rakt igenom. Jag kände mig så otroligt stark. Musklerna blev utmattade och jag gick från gymmet helt endorfinkickad.
 
Att den känslan breddes på med SEMESTERKÄNSLOR gjorde inte alls saken sämre :).
 
Passet:
Uppvärmning 10 min löpband och rörlighetsövningar med pinne.
Latsdrag / Bicepscurls med hantlar x5
Sittande smal rodd / Russian twist med vikt x4
Ryggresningar / Plankan med benindrag x3
Stående rodd med stång / Smal rodd med stång x5
Marklyft x3
Enarmsrodd med hantel / Bicepscurls med stång x4
Plankan till utmattning x2
 
Har varit otroligt dålig på att få med marklyft i mina upplägg, men ska bli bättre på det. Galet bra övning ju :)
 
- Efter detta blev det shopping i Sickla med föräldrarna som var på besök. (dom kom för att plocka upp deras yngsta (jag) dotter för en härlig semester i Sundsvall). Är alltså i Sundvall i skrivande stund, i två veckor :).
 
 
 
 
 
 
 Vad gör ni denna lördag? - Jag ska testa mina ben under en löptur, sedan bara njuta av lugnet.
 
 
/ M A R I
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Crazylicious

Grymt! :D Verkligen! Heja dig!
Sv: Tack för alla fina ord, igen! Hihi! :)

Svar: ;) Tack. Så jäkla skönt !! Det var så lite så hihih ;) kramar
Mari

2013-07-06 @ 09:59:02
URL: http://crazylicious.shapemeup.se
Postat av: Sofia

Underbart! Bästa känslan. :)

Svar: ;) Eller hur. Den kan man leva länge på :)
Mari

2013-07-06 @ 12:21:07
URL: http://lifeaccordingto.blogg.se/
Postat av: fight4fit

Grymt att ha den känslan! :) Bra jobbat!

Svar: :) Eller hur. Lööööv it ! Den känslan kan man leva länge på =)
Mari

2013-07-06 @ 13:48:57
URL: http://www.fight4fit.se
Postat av: Lisa

Va härligt! :-)
Jag har sprungit/pw´at på morgonen och sen jobbat men nu slutar jag ;-)
Nu blir det kvalitetstid med familjen och svärföräldrarna! trevlig helg och kram på dig!!
:-)

Sv: Ja jag gillar lakrits men jag är lite skeptisk till kombinationen lakrits-choklad men jag ska testa den :-)

Svar: :) Härligt. Bra jobbat =) Grymt !!! Mysigt med massa familjetid, sådant behövs.

Kramar
Mari

2013-07-06 @ 14:01:23
URL: http://minellii.shapemeup.se
Postat av: Crazylicious

Sv: Åh, haha, skönt att det inte bara är jag som reagerar på detta med semestersuparna då :P Eg känner jag mig ju rätt fjantig som ens tar upp det, men det väcker en del känslor hos mig av någon anledning... Kanske för att det är de som älskar alkohol som brukar klaga mest på hur vi som älskar träning beter oss... Eller ja, jag vet inte. Tycker ju också att det är synd att folk förstör sina kroppar när man kan göra så mycket som är bra för en och som man tjänar på i längden :) Kram till dig och hoppas att din lördag varit bra!

Svar: Sv. Haha, brukar också tänka så,. "varför bryr jag mig ens" ?? Men tydligen gör jag det. Och det är som du säger, oftast dom människorna som tar några glas för många på helgerna som klagar och kommenterar oss som valt ett hälsosammare leverne. Men men...alla är vi olika, och det är ju bara att acceptera =) kramar
Mari

2013-07-06 @ 23:07:18
URL: http://crazylicious.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0