Ett svettigt benpass !!

Lite barn på jobbet resulterar i relativt korta dagar, vilket i sin tur betyder mer tid för träning ;) Hur bra liksom? Men det är riktigt skönt att kunna avverka träningen direkt efter jobbet och faktiskt kunna hinna med annat på kvällarna också. Det är kvalité :) Gillart !!! Nästa vecka blir det annat, så det är bäst att passa på..
 
Gårdagen bjöd på ett svettigt benpass, ett pass som till en början inte alls kändes bra, men jag bet ihop och mitt i allt så vände det och blev hur bra som helst. Ett bra avslut på en bra dag.
 
Denna gången tog jag återigen inspirationen från Jessica. Den tjejen verkar veta exakt hur jag gillar att träna :)
 
Såhär såg det ut:
 
Uppvärmning: 10 min på löpbandet
 
12st djupa knäböj med stång / Step up på hög bänk med vikt (10/ben) x4set
Utfall i smithmaskin (10st/ben) / 10st upphopp x4set
12st benspark / 15st höftlyft med rullindrag på pilatesboll x3set
12st baksida lårcurl / Jägarsits maxtid x3set
 
(detta var Jessicas upplägg)
 
Jag själv lade till:
Tåhävningar i smithmaskin / sumosquats x3
Benlyft liggandes på golvet / situps på pilatesboll x3
 
 
Svetten rann och magen kurrade, kände mig väldigt nöjd :) Idag kör jag bröst/triceps.. Vad kör ni?
 
 
 
 
Mitt nya linne från NIKE invigdes också :)
 
 
/ M A R I
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Crazylicious

BRA jobbat och det där linnet ser nice ut :)

Svar: Sv. Tackar och bockar ;) Linner var nice, liiite för långt för min smak, då det åkte ner över rumpan sådär störande. Men men, bra att ha som variation =)
Mari

2013-08-08 @ 09:03:45
URL: http://crazylicious.shapemeup.se
Postat av: Alexandra

Idag kör jag fotbollsträning! ;) GÖTT med benpass, kunde dessvärre inte få in något i veckans schema pga lördagens match, får/kan/vill inte ha tunga ben då.

Svar: Sv. Det är inte dumma grejer, i löööv it :). Saknar fotbollen så det skaver ibland...
Mari

2013-08-08 @ 11:35:32
URL: http://hejklassiker.blogg.se
Postat av: fight4fit

Visst är det bästa att kunna träna direkt efter jobbet. Ska man hem om kommer gärna tröttheten över mig i alla fall. Och snyggt linne :)

Svar: Sv. Håller med, och sedan när man väl är hemma så är det bara att slappa och göra det man känner för, så skönt :) Tack snälla, resa på stadium =)
Mari

2013-08-08 @ 17:01:40
URL: http://www.fight4fit.se
Postat av: Malin Jonsson

Det där lät som en riktigt skönt och jobbigt pass. Jag spelar fotboll så tränar oftast bara fotboll, men vi brukar köra några situps, armhävningar och ryggböj på slutet av alla träningar och det är jobbigt men bra!! :)

Svar: =) Härligt, jag har spelat fotboll halva mitt liv, så jag vet hur det är... Svinjobbigt emellanåt :)
Mari

2013-08-08 @ 20:57:28
URL: http://malinjonsson.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0