Massa möten och chefen slutar !!!

Det är med ögonen i kors som jag skriver detta, jag kan inte beskriva hur trött jag är. Kroppen strejkar till och med, allt går i slowmotion. Men nu är det helg, så nu ska jag ladda batterierna och bara göra det jag känner för. I morgon ska jag ut med tjejerna, Josefine, Caroline, Emma och Jenny. Det kan bli skoj :). (var det inte jag som skulle ladda batterierna??). Men när Caroline är här på besök måste vi ut och slå klackarna i taket :). Söndagen får gå till att vila. Det blir en bra deal :).


Idag har fritids varit stängt, men all personal har varit på jobbet ändå. Planering och massa andra möten har avverkats, det är mycket som ska fixas inför höstterminen och för alla nya barn som kommer. Vi började med att tacka av skolledningschefen, med tårta och god dryck. Sedan blev det ett möte med arbetslaget osv. När lunchen stod för dörren passade vi på att tacka av en kollega som går i pension, med smörgåstårta och god dryck. När lunchen var avklarad ställde sig vår chef upp, skolans rektor med andra ord och framförde på ett känslomässigt sätt att hon skulle sluta. Hon hade tackat Ja till ett annat rektorsjobb på Lidingö. Tystnaden som lade sig i personalrummet går inte med ord att beskriva, men efter en stund utbrast vi alla i kör "neeej". Maria, som min chef heter är en fantastisk människa som har/gör ett fantastiskt jobb. Hon är som en chef ska vara !!! När det hade framförts gick vi ut i olika grupper och fortsatte planeringen, men det gick på halvfart kan jag säga. Alla blev nedstämda på eftermiddagen. Det ska bli spännande att se vem som efterträder Maria, jag tror eller jag vet att det knappast kan bli någon som är så fantastisk som henne. Men ja, vi får se !!!!!!


Nu är jag hemma i alla fall, efter en lång och tråkig/bra dag. Har dansat runt med dammsugaren några varv, diskat och kört igång en tvättmaskin. Ungefär det vanliga :). Josefine och Caroline ville att jag skulle komma över, men jag känner att jag inte orkar. Måste ta igen mig lite, annars är det någon som kommer stupa i morgonkväll och det vill vi inte :). Nu ska jag blanda ihop en dipp och skära upp lite grönsaker, veckan har varit allt annat än nyttig. Så nu får det f*n vara nog !!!!!!!!!!!


/ M   A   R   I




Åh vad jag älskar den här bilden...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0