13 km löpning efter ändrade planer !!

Frisk luft kan man aldrig få för mycket av, den stärker både det ena och det andra i kroppen. Det är vi väl överrens om ?. Frisk luft är något jag varje vecka får väldigt mycket av, då jag har ett arbete där jag spenderar timmar utomhus varje dag, plus att jag och min själsfrände Löpningen spenderar mycket tid utomhus tillsammans. Hur härligt är inte det? Men i onsdags var det en sådan där dag då jag spenderade hela dagen utomhus, boostade liksom kroppen med massvis av frisk luft och det kändes på kvällen vill jag lova (tror att löprundan gjorde sitt också), men den där känslan är oslagbar. Hettande kinder från en värmande sol, en kropp full med positiv energi, lukten av grillrök i håret och på kläderna, solglasögon, massa människor i rörelse, fågelkvitter, en behaglig trötthet som man känner efter en heldag ute, längtan, frihet och mycket mer.... Detta är något jag aldrig kommer sluta älska ♥
 
Efter allt detta underbara under arbetstid var jag bara tvungen att ändra mina gymplaner, stänga in sig en dag som i onsdags gick bara inte. Så ja, det fick bli löpning istället. Benen kändes faktiskt väldigt tunga från början (inte konstigt då jag redan promenerat 7 km), hade liksom inte det där flytet jag ofta får till. Men jag fortsatte, ville se om det gick över. Vad tror ni? - Efter 3 km var det som att jag flög, jag ville inte sluta springa. En full kissblåsa fick mig dock att sätta punkt. Men efter en en heldag ute i vårsolen och avslutningsvis 13 KILOMETER LÖPNING kunde jag inte annat än le resten av kvällen....
 
Sjukt så härligt det känns att löpningen flyter på.
Tro ni det kan ha att göra med att jag sprungit hela säsongen?. - Vilket jag aldrig tidigare gjort !!
 
 
Trevlig helg fina ni och titta in på måndag vetja, för då blir det tävling här i bloggen :)
 
 
 
 
Bilder från i onsdags
 
 
 
/ M A R I
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Vad skönt det låter! Man känner sig så där härligt "genomluftad" när man varit ute en hel dag!
Spännande med tävling! : )
Trevlig helg fina du!
Kram

Svar: Eller hur. Älskar den känslan =). Den känslan i fjällen är dock favoriten =) Ja, då får du kika in :)
Kraam
Mari

2013-03-01 @ 10:06:09
URL: http://asitismarie.blogspot.se
Postat av: Alexandra

Åh vad härligt det låter! Var helt fantastiskt härligt väder här igår med, och idag skiner solen minsann också! Löpning på barmark efter en lång vinter, det blir inte mycket bättre än så! :)

Svar: :) Ja, helt magiskt var det. Och jag älskar känslan av att löpningen går så otroligt bra. Springer du mycket?.
Jag har faktiskt sprungit utomhus hela vintern, vilket har gått super =) kraaam
Mari

2013-03-01 @ 10:34:49
URL: http://hejklassiker.blogg.se
Postat av: Lisa Israelsson

Åh att vara ute i friska luften är så härligt! Man blir så pigg! :-) och löpning är ju en gudagåva! Jag har löpband hemma och löpband på gymmet men kan jag så springer jag gärna ute! :-)
Underbart helt enkelt! :-D

Sv: Ja det va riktigt härligt! :-) har redan träningsvärk!! ;-)
Näe, även om vi bor i en liten stad så skulle jag inte heller lämna telefonen sådär!
Hon kanske ville bli av med den så att hon kunde köpa en ny ;-)

Svar: Mm, visst är det så. Helg galet fantastiskt !!! Älskar det :) Åh, så bra med ett sådant band hemma....vad har du för band?.
hehe härligt :) Jag ger mig själv en vilohelg faktiskt, känns som att det kunde behövas. Plus att jag legat med migrän ett par dagar också.
=) kraaam
Mari

2013-03-01 @ 21:40:29
URL: http://minellii.shapemeup.se
Postat av: Anonym

galet duktig! Imponerad över din löpning!

Svar: Åh tack, vem du nu är :)
Mari

2013-03-02 @ 10:04:14
Postat av: Lisa

Jag har ett Attract löpband från Life! :-)

2013-03-02 @ 18:29:36
URL: http://minellii.shapemeup.se
Postat av: Rebecca

Oh vad fantastiskt med 13 km löpning :)

Svar: Ja, den rundan satt riktigt bra :)
Mari

2013-03-03 @ 10:29:59
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se
Postat av: Tess

Vad duktig du är!!! :) Kram

Svar: Tack snälla =) kraam
Mari

2013-03-05 @ 08:08:32
URL: http://inifranochut.se
Postat av: sanna hyvärinen

Hej! Jag har designat ett rum på Jotex hemsida i en liten tävling dem håller där! Eftersom jag älskar inredning och kvaliten på inredningen man har i sitt eget hem, så skulle jag bli jätte glad om du skulle vilja lägga en röst på mig! Det skulle göra min dag! KRAM

http://www.jotexkampanj.com/sv/itemShare.php?id=7966
WWW.SOCOSY.BLOGG.SE

2013-03-05 @ 20:10:59
URL: http://socosy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0