Torsdagens axlar/mage-pass !!

Ännu en gång körde jag ett pass under tidspress, oj så uttjatat det blir, men jag har hittat något jag gillar skarpt. Himmel så effektivt det är. Och pulsen håller en hög och jämn kurva hela passet igenom. Det gillas :).
 
Någon som sitter på ett grymt pass som funkar perfekt under tidspress kanske?.
 
Torsdag och det var axlar/mage på schemat. Jag började i samma ordning, med löpning på bandet. Denna gången 5 minuter uppvärmning, sedan 10 minuter på en för mig hög hastighet. Hoppade av bandet, torkade svetten som sprutade och hoppa sedan in i styrkerummet. Såhär blev det där:
 
Stående axelpress med stång / Russian twist med vikt x4
Böjda axellyft åt sidan / Plankan med benindrag (45 sek) x4
Drag till hakan (här chockade jag musklerna) x5
Sittande axelpress med hantlar / Liggande benlyft x4
Framåtlutande axellyft / situps på pilatesboll x3
Hade 5 min kvar, så jag körde axelpress (maskin) i ett dropset.
 
Sedan blev det SOL hela långa dagen, fix i lägenheten och gomiddag ute på restaurang.
 
Vad hittar ni på idag?
 
 
 
 
 
/ M A R I
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karin O

Maxa en femma;) Jobbigaste träningen och bra när man har lite tid på sig, kan funka på 20 min!:D

Svar: =) Det ska jag snart lägga in i schemat, tänkt se om jag kan ta mitt personbästa igen...
Mari

2013-07-27 @ 10:02:33
URL: http://kakansemlanoliven.se/
Postat av: Hanna Karlsson

Bra pass. Jag har vila idag då jag körde tuffa intervaller igår.

Svar: Härligt och bra jobbat =)
Mari

2013-07-27 @ 10:54:01
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Jenny - Nagelterapeut

Undrar du något om hår, hud eller naglar. Kanske om hur det är att vara egen företagare, eller kanske hur det är att ha bloggerskan Egoina som kund.
Passa på att ställ dina frågor i frågestunden på skönhetsbloggen som är påväg uppåt:)

2013-07-27 @ 21:11:49
URL: http://jennylinden.blogg.se
Postat av: Emma

Vilket grymt pass! Jag börjar också uppskatta snabbpass alltmer. Kombinera övningar så att mina hinner med mycket på kort tid. Svettas och stånka och sedan gå hem och vara galet nöjd med sig själv :) BRA JOBBAT!

Idag har jag jobbat, 12-timmarsskift i värmen. Samma imorn. Hoppas du har njutit av solen (och att ni inte fick så mycket regn som det kom ner här :))

Kram

Svar: Sv. Ja, precis. Utmärkt !! Superset är ju perfekt i detta, något jag kör mer och mer. Effektivt och pulshöjande. Skönt !!!
Herre, du jobbar på du. Bra jobbat !! När börjar x-jobbet igen?! kramar
Mari

2013-07-27 @ 21:34:25
URL: http://semmla.shapemeup.se
Postat av: Sofia

Alla typer av "färdiga" crossfit-pass är gjorda att göra på en viss tid. Till exempel Fran som är 21-15-9 reps av thrusters (front squat (stången på vilandes på framsida axel) med axelpress) och pull ups/chins. Säg att det tar runt max 10 minuter och du har fått in både styrka och puls. ;) Sen kan du ju köra reps på tid istället för antal reps i tabata. Då blir det automatiskt tidsbegränsat. :)

Svar: Åh, tack. Det var ett bra tips :) Ska lägga in det i minnet. kramar
Mari

2013-07-27 @ 21:56:43
URL: http://lifeaccordingto.blogg.se/
Postat av: Niklas

Bra blogg du verkar köra maximalt!

Jag har gjort en hemsida om aminosyror som jag tycker är det bäst tillskottet. Skulle gärna vilja ha tips från dig som kan träning vad som kan förbättras och vill läsa mer av.. sidan byggs på efterhand.
Kolla gärna in sidan http://www.aminosyrorna.nu

Keep up the good work!

Med vänlig hälsning
Niklas från aminosyrorna

Svar: Tack snälla !! Kul att du kikar in =)

Spännande, ska givetvis ta mig en titt. Och lycka till med allt =)
Mari

2013-07-29 @ 20:19:16
URL: http://aminosyrorna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0