Svettlycka !!

Jag vet inte om det bara är jag?!, men jäklar så jag svettas när jag tränar ben på gymmet. Inte mindre nu under sommaren heller. Kläderna klibbar fast och tröjan går nästan att vrida ur när jag kommer hem...
 
Att träna under tidspress är jag inte någon expert på (trodde jag innan igår), jag gillar nämligen att köra i min takt och njuta fullt ut av stunden jag är på gymmet. Igår, då hade jag bara 60 minuter på mig, hur ska det gå tänkte jag? Allt går, bara man vill !! - den inställningen gick jag in med och hej vad det gick.
 
Träna under tidspress kanske är något jag ska utsätta mig själv för snart igen, vad tror ni?
När tränar ni som bäst, under tidspress eller när ni får latja på hur länge ni vill?
 
Passet var grymt i alla fall, jag älskar att träna ben och svettlyckan var total :)
 
Uppvärmning 5 minuter på bandet.
- 30 sekundersintervaller i 10 minuter. Ökade hastigheten med 1,5 km/h var 30 sekund. (ingen vila)
 
Squats i smithmaskin / Sumosquats med stång x5
Insida lår / Squatsjump x4
Utsida lår / Benböj på bosuboll x4
Tåhävningar i smithmaskin / Utfallsgång med vikter x4
Marklyft (lätt vikt då jag tränar på tekniken) x3
 
Fakta från en säker källa: Kör man detta med minimal vila mellan seten så är benen ordentligt trötta efteråt. På vingliga ben traskade jag hemåt, duschade (jäklar så man eftersvettas i värmen hehe) och tog mig till Svandammsparken precis vid vår nya lägenhet för att lapa sol hela dagen :) Underbara sommar ♥
 
Vad gör ni ?
 
 
 
 
ja, blött blir det.
 
 

/ M A R I
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: anna

grymt :) jag föredrar att träna utan tidspress, men jag brukar få samma resultat oavsett!

Svar: Jo, resultatet blir nog densamma. Bara man gör allt noga. Men ja, göra allt i sin egna takt är nog skönast =)
Mari

2013-07-25 @ 13:09:15
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se
Postat av: Crazylicious

Underbart pass! :D Heja svetten och ha en bra och skön dag i solen nu :)
Sv: Ja, som tur är har vi det väldigt lugnt på jobbet just nu, så det är ingen fara :) Vi måste infinna oss på morgonen och stanna tills arbetsdagen är slut, men däremellan? Håhå! ;)
Testa 300 reps någon gång, det är skoj! Och kul att säga att man har gjort det, haha.
Kram!

Svar: ;) Tack, ännu svettigare blev jag i solen haha.. men det var gött :). Hur gick det för dig, om du iväg på träningen?.kram
Mari

2013-07-25 @ 13:21:13
URL: http://crazylicious.shapemeup.se
Postat av: Kristine

Ser ut som et kanon pass! :)

Svar: =) Riktigt härligt vart det.
Mari

2013-07-25 @ 14:03:24
URL: http://dedication.blogg.no
Postat av: Sofia

Härligt! :) Att man svettas så mycket när man tränar ben har ju att göra med att det är stora muskler som kräver mycket energi och på så sätt ökar förbränningen. :) Har man bara en viss tid på sig att träna så blir man ofta mer effektiv. Det tycker jag är bra. :)

Svar: Jo, det stämmer. Skönt att veta att jag inte är ensam heller haha :). Körde på tidspress idag också, rätt okej känsla faktiskt. Bra puls genom passet har man också. kramar
Mari

2013-07-25 @ 21:05:05
URL: http://lifeaccordingto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0