Torsdagsträning - Cirkel !!

Det behöver faktiskt inte vara så komplicerat. Din egna kropp som vikt kommer du långt med, och jag blir lika förvånad varje gång, över hur trött jag faktiskt kan bli när jag kör med bara min egna kropp som vikt. Ibland kan denna typen av träning påverka mig mer dagen efter, en vad ett pass med fria vikter/ i maskiner gör. Nog för att det kanske inte just är känslan dagen efter jag är ute efter, men ni fattar ?? :)
 
Hur som helst, denna träning gillar jag skarpt och jag älskar att lägga in den i schemat då och då. Variation vet ni ju vad jag tycker om :).  Att det går att vara ruskigt effektivt med sådana här pass är också bara positivt. Passet som ni kan läsa om nedan, inklusive uppvärmningen tog mig cirka 55 min. Lyxigt värre att ha avverkat träning, dusch och mat innan klockan slagit 18.00 en vardag.
 
 
Passet:
Uppvärmning, snabba 10 min på löpbandet
- Benböj med pinne ovanför huvudet
- Armhävningar
- Dips på bänk
- Plankan
- Liggande ryggresningar med roddrag
- Cykelsitups
- Rotation med vikt
 
Detta till utmattning x4
 
Avslutade allt med en tabataintervall:
- Höga knän
- Utfallshopp
 
Som sagt, saker och ting behöver inte alltid vara så komplicerade...
 
 
 
 
 
Trevlig helg på er. Själv drar jag till Gotland över helgen :)
 
 
 
/ M A R I
 

Kommentarer
Postat av: Crazylicious

Åhh, ha det så sjukt bra nu i helgen! Vad mys att komma bort lite <3 Kram!

Svar: Sv. Ja det ska bli jätteskönt. Hoppas på bra väder också, så kanske sista besöket på en strand blir av =) kram fina du
Mari

2013-08-23 @ 13:08:46
URL: http://crazylicious.shapemeup.se
Postat av: Sofia

Riktigt bra pass! :) Hoppas du får en fin helg.

Svar: =) Ja, himla effektivt. Känns i kroppen =)
Hoppas det blir bra här framöver för dig med. kram
Mari

2013-08-23 @ 13:47:52
URL: http://lifeaccordingto.blogg.se/
Postat av: Lisa

Cirkelträning är riktigt bra och skoj med variation! :-D
Hehe lästa först Uppvärmning: 10 MIL på löpbandet ;-) hehe satte swebaren i halsen ;-)

Sv: ja ta tag i det då du kommit i ordning! Kan vara svårt att komma ihåg att dricka allt om du har en massa annat på agendan! Det är lättare att föra in i vardagen när rutinerna är tillbaka :-)

ha en trevlig helg du med! <3

Svar: Sv. Ja, jag älskar det. Så kul !! älskar högt tempo... Haha, 10 mil... varför inte ?? ;) haha...
Mm, ska satsa på det. Vore kul att rensa kroppen lite, speciellt jag som har problem med magen osv.. Tack än en gång för informationen =)
Inga planer på att besöka Sthlm igen snart ?? =)

kramar
Mari

2013-08-23 @ 15:28:41
URL: http://minellii.shapemeup.se
Postat av: M

Hoppas du har en bra kväll!

2013-08-23 @ 20:28:10
URL: http://marinapalme.blogg.se
Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

duktigt

Svar: =) tack !!!
Mari

2013-08-23 @ 21:33:04
URL: http://efji.blogg.se/
Postat av: Sofhie

Du är så himla fin!

Svar: Men fina du. Tack <3 kram
Mari

2013-08-24 @ 23:02:29
URL: http://sofhie.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0