#TeamStockholm - Kortintervaller !!

Innan jag berättar om onsdagens pass med de glada gänget i #TeamStockholm, tänkte jag passa på att påminna er om att nästa träning är IDAG. Bättre sent än aldrig, men har ni tid och hinner ni ta er till Hornstull (Tantolunden) till klockan 11.00, så gör det. Snälla!! Du kommer inte ångra dig :). Gå med i #TeamStockholm på facebook och ni hittar där massa peppande och träningsglada tjejer, ni hittar också träningstider och upplägg på sidan. Häng på vetja !!
 
 
Onsdagens pass såg ut såhär:
 
Uppvärming: Löpning 1,5-2 km.
 
Passet delades in i tre olika delar, teknik, intervaller och styrka. Effektivt och det är under ett sådant pass man inser att man hinner med riktigt mycket på bara 60 min. Jobbigt var det !!
 
Teknik: Låg skip, hög skip, hälkickar och sprättsteg. Detta körde vi i intervaller, 20 meter x 4.
 
Intervaller: 150meters intervaller, där vi sprang nästintill max men inte fullt och vilade i 30 sekunder x 4. Efter 4 intervaller vilade vi i 2 minuter innan det var dags igen. Vi upprepade detta 2 gånger till, så när intervallerna var över hade vi sprungit 12st 150meters intervaller. (baksida lår har ömmat rejält efter dessa, svettigt).
 
Styrka: 10st armhävningar - 15 squats - 1 min planka x 3.
 
Enligt mig ett riktigt effektivt pass, som känns än idag (läs: i baksida lår).
Är det någon av er som testat uppläggen jag lagt upp?
 
 
 
 
 
/ M A R I
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: ADARAS.se - Where blog meets magazine!

Låter som ett bra upplägg, härligt med träningspepp! :)

Svar: :) riktigt kul var det... till veckan kommer det fler upplägg =)
Mari

2013-04-27 @ 14:33:16
URL: http://adaras.se
Postat av: Sofia

Låter verkligen som ett toppenpass. Härligt. :)

Svar: Riktigt kul var det =)
Mari

2013-04-27 @ 20:15:14
URL: http://lifeaccordingto.blogg.se/
Postat av: Sanna

Åh shit vad roligt ni verkar ha! Vem lägger upp passen? Brukar ni turas om?

Svar: =) Vi har det toppen.. Ska du inte följa med någon gång? Det är Johanna som lägger upp dom, hon som är vår löpcoach.... kraam
Mari

2013-04-28 @ 11:18:28
URL: http://engnuttasocker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0