En utsliten tjej !!

Varken förkylning eller annan sjukdom var anledningen, men fredagen spenderades hemma. En utsliten tjej valde att vila helt enkelt. Jag vill oftast vara alla till lags, hjälpa och finnas till. Avskyr när folk blir drabbade bara för att jag valt att säga nej eller inte just den stunden är tillgänglig. Det kallas att vara för snäll har jag hört, men denna gången fick min hälsa gå före, vilket den alltid borde göra. Trots att det var/är ett väldigt jobbigt beslut !!! Ångest deluxe, men jag bara var tvungen...
 
Jag avbröt min dag med ett härligt träningspass, vilket är typ det enda jag har ork till just nu.(konstigt nog)
 
- 20 min löpning
Latsdrag 5x4set (sjuuukt tungt)
Stående rodd (smala) med stång 8x4set
Stående rodd (breda) med stång 10x3set
Sittande rodd 8x4set
Axelpress med stång 10x4set
Bicepscurls med stång 12x4set
Lyft till haka med stång 8x4set
Armhävningar 15x3set (alla på tårna)
+ 3 magövningar
 
 
Idag lördag blir det träning och annars väldigt lugna sysslor. Vad ska ni göra?
 
 
 
 
 
/ M A R I
 
 
 

Kommentarer
Postat av: nicole

Jag kan definitivt känna igen mig där och hade jätteproblem med just det hela uppväxten - andra gick liksom alltid före det jag ibland själv egentligen behövde. Mina år i Spanien lärde mig den hårda vägen att det inte funkar att vara alla till lags eller att försöka göra alla nöjda jämt, man tappar sig själv då. Men det är svårt, för man vill ju inte göra någon besviken.

Bra att du gjorde det du kände var bäst för dig själv. Man FÅR säga nej och ibland är det det enda rätta :) Snäll är man ju ändå.

Kram på dig

Svar: Tack för dom kloka orden fina du !!!! Ja, det är jättesvårt. Men för första gången på väldigt länge känns begreppet "nej" väldigt skönt. Jag behövde detta. Skönt att det är jullov från jobbet snart också, jag räknar ner. Då blir det hem till norr och byta batterier. Under de senaste åren, spec dom åren här i Sthlm har jag blivit bättre på att tacka nej, lyssna på mig själv osv..... har lärt mig mycket av att bo i en annan stad....
Kram fina du !!!
Mari

2012-12-15 @ 11:25:24
URL: http://nicolesoraya.wordpress.com
Postat av: Marie

Det där är svårt, känner igen mig lite men har blivit bättre med åren o genom terapi.
När jag kom till gymmet imorse hade jag glömt skor, sur jag blev o hade inte så mycket tid att jag kunde gå hem o sen tillbaka igen så det blev en rask promenad istället.... Ha en fin helg!

Svar: Mm, tror vi alla känner igen oss lite i det jag skrev....men det kändes väldigt bra att säga nej och lyssna till mig själv denna gången, vilket jag också har blivit mkt bättre på. Aj aj....surt.... Tur du fick en rask prom iaf :) kram
Mari

2012-12-15 @ 11:29:50
URL: http://asitismarie.blogspot.se
Postat av: AmandaB

Allt bra idag? :)

MVH Amanda

2012-12-16 @ 00:10:27
URL: http://amandablomkvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0