Åre !!

Hej och hå. Då var man nyvaken och nyäten. Nyvaken är kanske fel uttryck, då jag blev väckt av telefonen vid 07:15. Min söta systerson Alvin ringde och frågade (men han frågade aldrig) lite försynt om han fick åka bil med oss upp till Åre (?). Saken vara bara den att hans kära far tillslut fick fråga, eftersom Alvin pratade om masssa annat och glömde bort den huvudsakliga frågan. Haha, sötnöt. Men i alla fall, självklart får han åka med oss.

Igår gick den som vi kallar för "Röda faran" upp till Sundsvall, och shit vilken galen resa. Helt klart bland den roligaste resan på länge. Vi kan toka oss något galet jag och Märtha. När vi kom till Hudik började det spåra ur på riktigt, sååå jag skrattade. Men resan gick ju i alla fall i världens fart, inte bara i hastighet utan för att vi sjung och tokade oss hela resan. " Köra bilen, Köra bilen, köra bilen. Tuta, tuta. Plocka äpplen, plocka äpplen. Veva, veva.". ha ha ha.. Vid 22-tiden var vi framme i Sundsvall och då blev det lite fika med föräldrarna för att sedan säga natti natti..

Idag bär det av till Åre som sagt och det ska bli gudomligt skönt, frisk luft och fyra dagar i mitt paradis. Förhoppningsvis blir det massa skidåkning och en och en annan öl :). Så nu måste jag fixa det som ska fixas innan vi åker, räkningarna ska betalas, jag ska göra mig i ordning och skidorna ska fram. Får ej glömma att deklarera också.

Ha en bra dag, så hörs vi senare. / M



I Åre för exakt ett år sedan.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0