Eurovision Song Contest !!!

Ikväll tävlar Malena Ernman och " La Voix" för Sverige, i den första semifinalen av Eurovision Song Contest 2009. Tio bidrag tar sig vidare till finalen, som avgörs på lördag den 16:e Maj. Följande länder medverkar i kvällens program som sänds direkt från den Olympiska Arenan i Moskva: Montenegro, Tjeckien, Belgien, Vitryssland, Sverige, Armenien, Andorra, Schweiz, Turkiet, Israel, Bulgarien, Island, Makedonien, Rumänien, Finland, Portugal, Malta och Bosnien & Hercegovina.


Om jag ska vara ärlig så hade jag ingen som hellst aning om att det skulle vara semifinaler och sådant krafs innan finalen, som går på lördag.  Det är nog att dom hade sjuttielva delfinaler på Melodifestivalen, men nu, inför Eurovision !?!.. Helknäppt om jag själv får säga det. Varför inte bara köra en STOR tävling, där alla tävlar mot alla på engång. Bara långdragit med massa deltävlingar. Eller är det jag som har fel ?!  Malena kanske inte går vidare till Finalen med andra ord ?! - Det är ju knas så det bara svänger om det, för jag tycktes faktiskt höra att hon gick vidare till Finalen i Moskva när hon vann här i Sverige. Men icke tydligen !!!!!!! Vad tycker ni om detta ?!


Jag önskar dig Malena ett stort LYCKA TILL i alla fall :).




Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag ska se det, måste! :D

2009-05-12 @ 17:05:09
URL: http://carolinenorling.blogg.se/
Postat av: Elin

Men du vet Mimmi... Charlotte Perelli var för dålig förra året så därför fick vi ingen plats i den stora finalen. ....De lag som kommer sämst måste ju kvala nästkommande år. Så bara att hoppas att det går bra. Tror dock det hade gått bättre om vi skickat Måns eller Alcazar!!:)) hehe

2009-05-12 @ 17:54:53
Postat av: Mari

Ah okej. Du har koll du iaf :).. Men som du säger, vi får hoppas att det går bra i alla fall:)..

Måns hade kammat hem ALLT, det är jag säker på :))))) Kramar

2009-05-12 @ 18:04:20
URL: http://marriie.blogg.se/
Postat av: Jonas Mill

Det är ganska tydligt att det inte längre räcker med ett snyggt fejs och "bra" låt. Man måste sticka ut om man vill vinna. Därför jag inte bryr mig om eurovision, bara konstiga öst-bidrag som vinner.m Kanske Malena är det som krävs för att vinna?

2009-05-13 @ 15:46:23
Postat av: Mari

Håller med, det är bara massa Östbodrag som vinner, och många av dom är inte ens bra. Av dom som kvalade igår var det inte många som var något för världen. Men det är kanske dom du säger, Malena kanske har det som krävs ?!. För låten sticker ju verkligen ut.... Aja, vi får se på lördag =)



Hoppas allt är bra med dig ?!

Kramar

2009-05-13 @ 19:30:16
URL: http://marriie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0