Extraknäck som kokerska !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Började 09.00 även idag,  och slutade 16.00. Men dagen artade sig inte som den brukar, för när jag kom till jobbet fick jag redan innanför dörren höra att våran kokerska var sjuk, (hon hade stukat foten). Och detta innebär att någon av oss barnskötare får rycka in i köket,   och JAG var den utvalda idag. Hur fan ska det här gå tänkte jag. ha ha. Men innan jag lovade något klargjorde jag för alla att jag VÄGRADE vara själv i köket, hur fan lyckas man på ett BRA sätt att laga mat åt nästan 40 barn, plus psersonal?! Jag fick med mig en kollega in i köket, efter många om och men. He he :P.  Så med andra ord, min dag har spenderats i ett kök. Hur skoj låter det egentligen, jag som är vääärdelös på att laga mat.(?) Men allt gick väldigt smärtfritt faktiskt,(tror att jag har min kollega att tacka för det) men mat fick vi :). Och det smakade faktiskt riktigt bra :) Weeeeiiii !!! Sedan på eftermiddagen var det ju mellis, så då slängde jag ihop en yougurt (något enklare). Jag lyckades faktiskt riktigt bra med den, för innan jag ens hann blinka hade barnen ätit upp den. :P(dom hade inget annat val)  Men ett jobb som kokerska är INGET jag skulle drömma om, jag var helt slutkörd när jag kom hem. pust och stön. Men lite miljöombyte brukar vara bra ibland har jag hört, så jag får väl säga att min dag har varit helt, okej !!!!!


Kommentarer
Postat av: Marielle

Allt är bara bra med mig. :-) Hur mår du då, tjejen? Kramkram

2009-03-03 @ 20:03:35
URL: http://marielletorgersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0