090301 - Män som hatar kvinnor

Åter hemma i Sundsvall igen, efter en jättemysig helg. Temat i helgen har varit SNÖ !!!!!!!!  Fredag- Jag kom ner vid 19-tiden,  när skjutsen anlänt gasade vi hem och dukade fram massa gotta, inför Let´s Dance. (ett måste på fredagar). YEEES !!!! Äntligen åkte Carl-Jan ut...en äcklig gubbe det där... Fredagen fortsatte i ett lugnt tempo, och jag hoppade i säng väldigt tidigt. Lördag-  Redan vid 08-tiden var jag uppe på benen, och i full färd med att packa iordning grejer för dagens äventyr. En heldag i en enorm pulkbacke var det tänkt, och så blev det. Fan vad skoj det är att åka pulka.. Efter ca fyra timmar med pulk/madrassåkning, en klarblå himmel, ca 5 minusgrader och diverse grillning begav vi oss hemåt. Väl hemma blev det lite lek med fyrhjulingen i snön, och sedan raka vägen in till middagsbordet. Mysigt.  Kvällen blev lugn, och vi alla var väldigt trötta så vi halvlåg i soffan mest hela tiden. Melodifestivalen fick sig en omgång också, sedan var det bums i säng. Söndag- Ännu en tidig morgon, då en till utedag väntade oss. Jag älskar sådant här. Vid 14-tiden tog jag och Peter bilen upp till Sundsvall, vi handlade diverse teknikprylar på Elgiganten innan det var dags för kvällens nöje. Bio. Som ni kan läsa här ovan så har jag haft en riktigt bra helg, även denna vecka :).  Vad har ni pysslat med ?!



Kvällens biofilm blev  "Män som hatar kvinnor".  - Av en större del av filmen försökte jag intala mig, "det är bara en film", "det är bara en film"........ Men dessvärre vet jag att just det som filmen handlar om tyvärr händer vissa i det dagliga livet, och det skrämmer mig något så fruktansvärt. De senaste filmerna jag har sett har jag tyckt varit riktigt bra, och då pratar vi om RIKTIGT bra, men den här filmen satt djupa spår i mitt hjärta och jag tycker ALLA borde se den. ALLA. Jag citerar från en recension " Förväntningarna är högt ställda på Män som hatar kvinnor. Man blir inte besviken. Rollsättningen är perfekt och tempot högt upprivet. Och det är precis så läskigt som man fruktar och hoppas" - Jag kunde inte ha skrivit det bättre. Den får fem stjärnor av fem möjliga. SE DEN !!!!!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0