Tänk efter en extra gång.....

Inte för att låta som någon sur och grinig kärring som påminner än om hur dom har det i Afrika, när vi här hemma klagar och är missnöjda över saker och ting, var och varannan dag. Men idag slog det mig ( det har slagit mig förr också), men vad har vi att klaga över egentligen. Vi bara klagar för klagandets skull tror jag, i stället för att vara glada för det vi har. Som många andra gör...  Många och dom flesta har tak över huvudet (det finns självkart undantag), underbart vatten i kranen, tillgång att tvätta sina kläder, mat på borden, en garderob med variationer, listan kan göras lång men jag väljer att stoppa där. Vad mer kan man egentligen begära ?!. Kärlek självklart, men den tror jag är stark på många andra ställen än här i Sverige också. Detta inlägg påbörjades nyss, när jag skulle hoppa in i duschen..- Vattnet är ju avstängt !!! Detta kom jag på när jag står där inne som en idiot och nyss hävt ur mig massa fula svordomar. Vad ska jag nu göra tänkte jag ?! Klä på mig igen kanske...  En dusch om dagen är för oss en självklarhet, men för många är det inte de. Och det var då jag insåg att vi klagar över massa struntsaker som vi egentligen inte behöver klaga över... Vem mer än JAG bryr sig om, att jag inte har duschat idag?! Ja, svara mig på den frågan......  Saker och ting är för oss så självklara, vi ska bara HA och HA. Vi verkar aldrig bli nöjda..... Jag vet att jag inte bara pratar för mig själv i den här frågan, så därför väljer jag att skriva "vi"....



Kommentera gärna !!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: FRIDA HJÄRTA KEVIN

sv; Jaa, det har jag. Har du? :)

2009-06-08 @ 21:55:33
URL: http://fridasjoblom.blogg.se/
Postat av: Jll

Så sant så :)

2009-06-08 @ 22:20:11
URL: http://jivi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0