Pudersnö, Slalom, Åre, Chamonix. Jag vill !!!!

Ja ni vet, nypistade backar, nyvallade skidor, utrustningen sitter som den ska, solen värmer, pudersnö som viner omkring en, liftköer, den höga pulsen, afterski..osv.. Det är ju verkligen det här som gör vintern till en årstid.
Eller vad säger ni ???



Nyhet! Dessa skidor kommer med största sannolikhet bli en av de mest populära plank denna vinter. Twin-tip med full all-mountain kapacitet. Extremt mångsidig och är riktigt riktigt bra även i pisten. Funkar i praktiken till varenda sluttning du kan tänka dig.




























Till detta behövs också, pjäxor, stavar, hjälm och slutligen ett par snygga goggles :).

                         



( Bilden på Goggles ville inte komma upp )


ÅRE




CHAMONIX




Blir helt till mig när jag ser sånt här.
Min nuvarande skidutrustning ska säljas den här säsongen och bytas ut till något liknande på bilderna.
Alperna vill jag besöka, deras offpiståkning lär inte vara annat än grym.  Efter skidinstruktörsutbildningen jag gjorde i våras fick jag verkligen mersmak för offpiståkning, går inte att beskriva känslan med ord hur det är att flyga ner i offpisten.GRYMT !!!. Ni borde testa, Men se upp för lavinfarorna innan ni ger er ut !!!!!   Några besök i åre är redan inplanerade i år och till våren, ska ni med ??
Ni tror säkert att jag är knäpp som bloggar om sånt här i september månad, snön lär ju inte synas till än på ett tag men jag ser verkligen fram emot skidsäsongen i år.    Förresten, vad säger ni om utrustningen ??


All utrustning hittade jag på www.skistore.se , ta gärna en titt för det fanns riktigt fräscha grejer.

Kommentarer
Postat av: Robban

Men ÅK!!! Du vet vad jag säger! Du är ung, åk, lev och ha roligt. Din utbildning måste ju passa perfekt på någon skiresort någonstans!!! Skistar i åre skriker väl efter folk, iväg och säsonga med dig ;).

Och oroa dig inte Sundsvall står kvar ett tag till ......



Ha det godis

Robban

2008-09-10 @ 15:10:47
Postat av: Mari

Ja jag är riktigt sugen, ska upp i slutet av månaden och funderar skarpt på att fixa ett jobb där då :). Kommer du och hälsa på?!



Hoppas allt är bra med dig?!

Länge sedan man såg dig.. Rymt ??

Kram

2008-09-10 @ 15:38:48
URL: http://marriie.blogg.se/
Postat av: cicci

haha, var det inte du som var med i exemplet om var man skulle leta i en lavin? o jag som skulle svara o ja hade inte den blekaste så jag svarade vad ngn viskade i mitt öra :) crazy.

men det var ju snack om att vi gamla lillisar skulle få följa med upp i år igen till samma billiga pris :) det vore ju asskoj.

puss

2008-09-10 @ 21:09:41
URL: http://lookatmy.blogg.se/
Postat av: Mari

Haha. Jo det stämmer :). Jag blev ju "hittat" tillslut iaf.

Ja det var ju prat om det, ingen aning om hur det blir. Får bestämma det på Lilla Elevträffen :). När nu den är hehe ?!?.

2008-09-10 @ 22:17:19
URL: http://marriie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0