Ett varierat leverne !!

Andra dagen i Maj och jag tänker inleda den härliga (förövrigt den bästa, jag fyller år den 20:e) månaden med ett blandat inlägg om lite allt möjligt. För såhär är det, jag äter inte bara muggkakor och proteinbröd/röror. Jag klär mig heller inte bara i träningskläder (trots att jag skulle vilja, det är ju så skönt). Ja ni fattar, jag både äter och gör en hel del annat förutom det jag oftast bjuder på här, så idag tänkte jag helt bryta den trenden, för idag i alla fall. Vad sägs som det?.
 
 
Vi kan börja såhär, "träningskläder kan man aldrig ha för mycket av", det är ett härligt motto jag lever efter :) eftersom jag till en väldigt stor del klär mig i det så blir det oftast den garderoben jag fyller på flitigast. Shoppa gillar jag alltså :) Nytt för denna gången är detta:
 
-Funktionströja från Under Armour, shorts från samma märke och en sporttopp från DOM
- Funktionströja från Nike, som David överraskade mig med :)
- Löparstrumpor från Asics
 
 
 
 
 
När jag inte tränar, sover, äter eller gör något annat så bläddrar jag gärna i tidningar. Både Fitness och Iform dimper ner en gång i månaden, så dom brukar jag läsa flitigt. Njuta av något gott medan är ju aldrig fel heller :)
 
 
 
 
Som sagt, jag äter inte bara muggkakor och proteinbröd/röror. Jag äter massa annat också..
 
- Omelett med massa trevligheter på
- Tonfiskröra på solrosbröd från Kung Markatta och sallad
- Persisk middag på Tehran Grill, Timmermansgatan 5. GÅ DIT !!!
- Indisk lunch på Hermans, Fjällgatan 23B. GÅ DIT !!
 
 
 
 
Kommer ni ihåg vad jag sa?? - Jag klär mig inte bara i träningskläder :)
 
 
 
 
Det jag ville ha sagt eller rättare sagt visa, med det här inlägget, är nog att jag bara ville vidröra lite kring hur jag tycker ett hälsosamt liv ser ut. Alltså, hur jag lever mitt hälsosamma liv. Att bara köra på ett och samma spår håller inte, en dag spårar man ur och då tar det sin tid att komma på banan igen. Det krävs variation, olika vägar och kanske en del stopp här och där, för att du ska må som bäst. Göra det man gillar, träna, skratta åt dåliga skämt, mumsa godis en tisdag om du vill det, strunta i den planerade träningen osv osv... Ja jag står för ett varierat leverne, och jag är helt övertygad om att det är det bästa..
 
/ M A R I
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Variation är bra!
Längesen jag var på Hermans, måste gå dit snart, det är god mat och fin utsikt. : )
Kram

Svar: =) Ja, det var länge sedan för mig med. Såå härligt ställe !!
Mari

2013-05-02 @ 12:13:05
URL: http://asitismarie.blogspot.se
Postat av: Ida Bjelkert

Massa fina och härliga pics!

Svar: Tack snälla =)
Mari

2013-05-02 @ 18:20:14
URL: http://idabjelkert.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag håller med. :)

Svar: Grymt ;)
Mari

2013-05-02 @ 19:30:09
URL: http://lifeaccordingto.blogg.se/
Postat av: Sanna

Vilket härligt inlägg! Och oj så mycket godsaker. Nej, man KAN inte få förmycket träningskläder.

Svar: :) Tack. Haha, vad bra att du håller med mig :)
Mari

2013-05-02 @ 20:35:43
URL: http://engnuttasocker.blogg.se
Postat av: Trasslan.

Va skoj att få se lite "vardags bilder" också, alltid lite personligare på något vis, sjuukt lockande matbilder med.

Svar: :) Vad kul att du gillar det. Ibland måste man bara bryta det vanliga mönstret lite.
Mari

2013-05-03 @ 00:03:31
URL: http://trasslan.shapemeup.se/
Postat av: Sanna

Jag har bokat dig som gäst nu :) det är dock låååång kö så vi får se hur det går. Hur ska jag meddela dig?

Svar: Åh, tack. Tror du det blir svårt att få plats?! 070-3834350, där kan du nå mig. Skicka ett sms eller så när du vet om jag får plats =) kram
Mari

2013-05-03 @ 05:58:57
URL: http://engnuttasocker.blogg.se
Postat av: Emma

Åh, vilka härliga bilder. Och vilket härligt inlägg. Sådär är jag också. Man ska leva på ett sätt som gör en lycklig. Man ska njuta av god mat och dryck, träna för att man mår bra av det och unna sig lite vardagslyx emellanåt. Älskar sporttoppen förresten. dom, vad är det för märke, har ja aldrig hört talas om? Har du fler kläder därifrån så du vet om det är ett bra märke?

Ha en underbar fredag fina du!
Kramar

Svar: Tack fina du. Vad kul att du gillar det =). Ibland måste man bryta trenden och göra lite andra inlägg, som också visar på hur jag lever mitt liv. Det är ju liksom inte bara träning och hälsosam mat rakt igenom. Men som du säger, man ska njuta av det sätt man väljer att leva på.
Jag har använt den en gång, och gillar den skarpt. Dock passar den nog endast för gymmet !! Men jag kan varmt rekommendera märket, det är ett yogamärke. Som är liite dyrt, men märket har fantastiskt mkt snygga grejer. Kolla på Sportamore, där finns det rätt så mkt =).

Ha det så bra fina du ! kraaaaam
Mari

2013-05-03 @ 09:11:30
URL: http://semmla.shapemeup.se
Postat av: Sanna

Oj, det är svårt att veta. Om jag gissar tror jag att det bra vädret håller folk borta från SATS så du kan ha tur :)Du har namn "gäst 1" på listan. Du kan alltså ringa dit också för att kolla läget. Tänk vad kul om det gick!!

Svar: Ah okej. Tack fina du =) Jag ringer dit och kollar av.. Kraaam
Mari

2013-05-03 @ 12:14:33
URL: http://engnuttasocker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0