Summering av en vecka som varit (en dag senare) !!

Eftersom jag tvingade tävlingen före i kön igår så kommer veckans summering idag istället. Men det gör, kan jag tänka mig ingenting :). Hur går det för er, är ni inne i ett flow eller går det segt? Här hos mig blev det som en nystart igår, behövde de där vilodagarna i helgen kände jag. Sådant stärker faktiskt enormt mycket !! Så nu är jag piggare än någonsin och fulladdad med massa gooooda kolhydrater ;). Men Mari, slut på snacket nu......
 
Här kommer veckan:
Måndag - Löpning + backintervaller 20/20 min.
Tisdag - Rygg/axlar + mage
Onsdag - Löpning 13 km + en heldag ute med massa bus
Torsdag - Vila
Fredag - Vila
Lördag - Vila
Söndag - Powerwalk 50 min + 50-100-150 (armhävningar, fällkniven och squats)
 
Ja, som ni ser så blir det mycket löpning nu. Och det är något jag starkt gillar. Solstrålar och barmarks-löpning slår det mesta måste jag säga :). Idag tisdag siktar jag också in mig på ett löppass. Vad tränar ni ?
 
 
 
Jag var förmodligen coolast på Lidingö i söndags, med mina solbrillor ;) 
 
 
 
 
/ M A R I 
 
 

Kommentarer
Postat av: bitte

idag avslutas tävlingen hos mig om att vinna en vit Iphone 5

http://bittek.blogg.se/2013/february/vinn-ipone-5.html

Postat av: Emma

Åh, vad härligt med löpning på barmark. Dröjer många veckor innan det blir så mycket löpning för mig, men jag ska bli av med det här förbannade löparknät nu, så jag kan springa en massa i sommar :) Haha, låter ddig springa lite för mig så länge ;)

Härligt med helgvila, körde jag också. Och jäklars, vilket träningssug jag har, och kroppen känns som ny. :D Riktigt kul att gå o träna då (man blir ju extra stark också). Perfekt.

Hoppas att du får en underbar vecka!

Sv. Ja, det är kul att det händer saker nu. Jag vet inte riktigt. Har varit på två olika möten i torsdags och igår, så det är antingen södertälje eller kista som gäller. Fick dessutom ett mail idag på ännu ett eventuellt alternativ, så vi får väl se om det kan gå snabbt där så kanske jag kan fixa ett möte med dem också i veckan. Det är ju dags att fatta beslut nu! Det senaste tror jag är Uppsala. Närmre, så då kan jag ju fortfarande pendla vilket skulle vara bra. Men vi får se.

Det var riktigt skönt och välbehövligt med en vilohelg :) Hoppas att du har haft en kalasfin helg också! Kram

Svar: Ja, löpning på barmark är underbart. Och det märker jag att fler tycker, för oj så många som är ute och springer här i sthlm nu =). Själv är jag otroligt nöjd över att jag sprungit utomhus hela säsongen..så himla skönt !! Haha, självklart kan jag springa lite åt dig :) och jag hoppas verkligen du får bukt med ditt löparknä..
Ja jag såg det, så otroligt viktigt. Och ja, galet vad pepp man är på träning nu =) Kroppen behöver verkligen en sådan vila ibland... man behöver få sakna det man älskar ibland :)

Men vad spännande =) Ska bli kul att höra vad du bestämmer dig för . All lycka till dig iaf !! Kraam
Mari

2013-03-05 @ 14:45:18
URL: http://semmla.shapemeup.se
Postat av: Elise

bra tips!

Svar: =) Kul att du tycker det
Mari

2013-03-05 @ 16:48:06
URL: http://sandblom.blogg.se
Postat av: Annie

Snygga brillor på snygg tjej!

Svar: =) Men vad du är söt, tack snälla... kraaaam
Mari

2013-03-05 @ 19:36:41
URL: http://liveitloveit.shapemeup.se
Postat av: Lisa

Jag är inne i en seg period :-( *suck* men jag vet vad som spökar...vet bara inte hur jag ska komma ur det! Sämre vissa dgr och bättre vissa dgr, så jag suger i mig och njuter av träningen dom bättre dagarna! :-)

Längtar efter barmarkslöpning:-) här har vi mkt snö än!! :-/

Sv:Dom är fortfarande inte krya, junior fick astmaanfall och hosta tills han kräktes ikväll! :-(
Men jag fick barnvakt en stund idag så jag tog en promenad till Ica och handlade! Skönt med lite ljus och friskluft! :-)
Och imorgon har jag barnvakt för att fara och träna :-) *lucky me* :-)

Svar: Uscha då. Men du kanse också går runt och "bär" på något som inte riktigt vill bryta ut. En förkylning eller så, eftersom barnen är sjuka. Men hoppas du kommer på banan igen =). Kraaam
Fy. Stackarn !! Sådant är jobbigt....
Men skönt att du fick luft iaf :) Gött ! Kraaam
Mari

2013-03-05 @ 20:01:53
URL: http://minellii.shapemeup.se
Postat av: Crazylicious

Sjukt skön outfit! :D Bra att du tog den där lilla pausen, det verkar ju som att den behövdes. Och här tränar vi bröst och triceps idag, samt lite utfall. Känns bra och fick till det rejält :D

Svar: Men tack, vad snäll du är :). Ja, så otroligt skönt var det. Kroppen känns oerhört pigg. Grymt bra jobbat =) kraaam
Mari

2013-03-05 @ 20:13:14
URL: http://crazylicious.shapemeup.se
Postat av: Crazylicious

Sv: Härligt! Lycka till i morgon då! :D Och tyvärr finns inte (vad jag har sett) proteinmjölken som laktosfri.

Svar: =) tackar fina du. Aj aj, det hade ju varit perfekt :)
Mari

2013-03-05 @ 20:23:02
URL: http://crazylicious.shapemeup.se
Postat av: Lisa

Jag hoppas verkligen inte jag är påväg att blir sjuk, har varit sjuk så mkt i vinter! Så vi får hålla tummarna att det bara är en svacka! Man blir rätt slö att bara va hemma med sjuka barn!

Jo det va riktigt skönt med frisk luft och jag längtar efter träningspasset imorgon! :-)

Svar: Jo, det får vi hoppas. Jag håller tummarna !!! Massa citronvatten är bra :)
Kraaam
Mari

2013-03-05 @ 20:28:55
URL: http://minellii.shapemeup.se
Postat av: Kajsa

det känns fantastiskt att springa nu när marken äntligen är bar! är så fruktansvärt svårt att motivera sig när vägen är snötäckt.. men nu känns det som jag har kommit in i ett flow och vill träna mest hela tiden! hoppas det håller i sig :)

Svar: Woohoo. Underbart att höra ju =) vad kul !!! Hur mkt springer du, eller tränar du annat också ?? =)
Mari

2013-03-05 @ 21:06:57
URL: http://urbanstyle.se/kmstyle
Postat av: Saras träningsblogg

Härligt med mycket löpning. det är det jag satsar på med nu. Man behöver lite vila ibland för att komma in i flowet igen ;) Jag känner mig i ett väldigt gött flow just nu :D

Svar: =) Underbart att höra. peppande !! vart är favoritrundan?
Mari

2013-03-05 @ 21:20:14
URL: http://monch.blogg.se
Postat av: Isabelle

Jag ska också börja med löpning eller ja joggning iaf snart tänkte jag :). Kör mest styrka hemma men nu när solen kommit fram och våren smyger sig fram blir det att börja jogga :)

Svar: =) Underbart ju. Heja heja !!! Så härligt nu när det börjar bli varmare..
Mari

2013-03-05 @ 21:43:11
URL: http://fitnessbyisabelle.shapemeup.se
Postat av: Sofia

Härlig vecka! Du är grym som vanligt. :)

Svar: Åh tack snälla !!! = ) De härliga vilodagarna gav mig en boost ..
Mari

2013-03-05 @ 21:48:27
URL: http://lifeaccordingto.blogg.se/
Postat av: felicia

sjukt snygg löparjacka!! så du har redan kommit igång med utelöpningen.. jag väntar ett tag till :P

Svar: Tack snälla. Jag brukar inte springa i den faktiskt, tycker inte om att springa när det är huva på jackan hehe... men snygg är den =) Funkar perfekt på pw-rundorna =). Yes, jag har sprungit utomhus hela säsongen =)
Mari

2013-03-05 @ 23:04:11
URL: http://tkhl.wordpress.com
Postat av: Sanna

Härligt upplägg! Gillar att du aktivt lägger in vilodagar. Sjukt viktigt.
Jag skulle nog säga att jag är i ett "flow" just nu. Kanske är det våren? Vad tror du?

Svar: =) Härligt. Sådant är väldigt viktigt, det borde alla lägga in i schemat. Hur ser dina vilodagar ut?. =) men åh så härligt. Ja, våren är det säkert =) kraaam
Mari

2013-03-06 @ 09:26:37
URL: http://engnuttasocker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0