Löpning på landet, näsan mot solen och snart i Riksgränsen !!

Ja jag vet inte hur jag ska formulera mig egentligen. Men att vara redo för löpning vid 07.15, gå ut, mötas av solen som precis klättrat ovanför trädtopparna, andas in frisk luft, ta första löparstegen på härligt knarrande snö, lyssna på fåglarna som kvittrar, vända om efter 3 km och ta mig tillbaka (blev en runda på cirka 6 km alltså), för att klämma ur det sista ur benen i härligt jobbiga back och höga knän-intervaller. Bara efter detta var jag mättad av massa underbara ting, men det skulle fortsätta. Frukost åts sedan tillsammans med nyvakna familjemedlemmar, en lång dusch för att få bort massa svett avslutade morgonstunden inomhus, all annan tid spenderades utomhus, med näsan i solen, musik, glada skratt, lek, två sköna powernaps, tidningsläsning och påskgodis. En magisk dag tillsammans med de jag älskar mest, en dag jag helt klart sent kommer glömma. Tänk er, att så lite kan göra så mycket. Påskmiddag, spel, ännu mer påskgodis och bara massa mys satte punkt för min påskafton.
 
Hur spenderade ni er Påskafton?
 
När ni läser detta sitter jag på ett tåg, med all säkerhet i Luleåtrakten någonstans. Om några timmar, efter redan 10 avverkade timmar på tåget är jag och Carolina framme i Riksgränsen. Där vi i en vecka ska göra det vi båda gillar allra mest, åka slalom och njuta av naturen. Har ni varit där? Hur internetuppkopplingen fungerar där uppe har jag ingen aning om, men datorn är med, så jag hoppas kunna uppdatera er om vad som händer.
 
Trevlig söndag på er !! ♥
 
 
 
 
Lite bilder från gårdagen
 
 
 
/ M A R I
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Crazylicious

Men åh, sicken härlig d-vitaminboost barnen verkar ha! :D

Svar: Eller hur, dom lekte och var alla väldigt tillfreds hela dagen ..tänk så mkt frisk luft kan göra :) kraam
Mari

2013-04-01 @ 09:23:14
URL: http://crazylicious.shapemeup.se
Postat av: Emma

Låter som en fantastisk påskhelg och som att ni har det toppen uppe till fjälls :) Jag blir skapligt avundsjuk när jag kikar på bilderna och själv sitter hemma med tentaångest som inte är särskilt snäll mot psyket. Men snart är det över för den här gången. (även om jag hoppade över dagens tenta, kändes meningslöst att ens försöka, trots 2 veckors plugg...)

NJUT av semestern!
Stor kram

Svar: Dagarna i Sundsvall med familjen var underbara, så himla skönt att vara nära familjen =). Här upp i Riksgränsen är det fantastiskt, det har dock varit storm idag, med metervis nysnö :) Aaah okej, segt hurru du :( tentaångest är inge vidare. Hoppas det går bra, jag håller tummarna =) kram
Mari

2013-04-02 @ 15:02:16
URL: http://semmla.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0