Känslan efter Premiärmilen !!

Bättre sent än aldrig, men vet ni, jag har ju helt glömt att berätta för er om Premiärmilen som jag sprang på Norra Djurgården i söndags. Så jag lämnar några ord kring detta i dagens inlägg istället.
- Först och främst var det inte ens tänkt att jag skulle springa, men när en bekant blev sjuk och då erbjöd mig hennes startplats gratis kunde jag inte tacka nej. Att hinna träna inför och kunna vara förberedd på det planet var inget att oroa sig för, det var istället min kliande hals som kunde ha ställt till det. Men jag kom iväg :) Jag hade laddat med bra mat både dagen innan och till frukost, så jag kände mig otroligt pigg. Väl på plats sken hela jag upp i ett leende, jag rent ut sagt älskar sådana här tillställningar, människor är så glada, peppande, inspirerande och spänningen och laddningen som man nästan kan ta på under en sådan här tävling är underbar :). Söndagen bjöd på en kall morgon och jag hann tyvärr bli väldigt kall strax innan start, inte bra alls, men jag tänkte att det fick jag lösa med ett högt tempo redan från början. Jag kände mig faktiskt riktigt pigg, så ett högt tempo från start kändes inte alls dumt. Starten gick och vet ni, i samma veva skingrade sig molnen och solen kom fram, och så förblev det resten av loppet. Gissa om jag blev överlycklig?? :). Med väldigt pigga ben gav jag mig iväg och från en början var det väldigt mycket omspringande och sicksackande, men redan efter 1 km så kunde jag njuta av varenda steg jag tog. Magiskt. Och ja, för att göra berättelsen kort så kan jag med endorfiner, folkfest, leenden, sol, inspiration, peppande ord, pigga ben, svett, vårkänslor, 10 km, motivation för fortsatt springande säga att jag inte alls ångrade att jag sprang.
 
Min klocka jag sprang med visade 49 minuter, men loppets klocka visade 52 minuter så jag vet inte vilken jag ska rätta mig efter faktiskt, men ni vet på ett ungefär vilken tid jag gick i mål :).
 
Snart blir det att anmäla sig till ett annat lopp, det återstår att se vilket det blir :)
Någon som utmanar mig?
 
- Annars har jag det bra här i Sundsvall, bussresan hit gick fint och strax efter att jag anlänt var jag plats på Birsta (köpkvarter). Det gäller att passa på ;). Men en bikini för SPA uppe i Riksgränsen var ett måste, och på första butiken hittade jag en som satt som en smäck, skicklighet eller tur, det är frågan?? ;). Sedan var det jag och soffan resten av kvällen. Idag blir det träning och sedan fortsatt mys i stugan med familjen.
Hur spenderar ni denna långa fredag ?? :)
 
 
 
 
 
 
/ M A R I
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emmas träningsblogg

Vad duktigt av dig! Grym tid också :) Bra jobbat! Hoppas att du får en jättebra långfredag! Kram :)

Svar: Men tack snälla. Jag är mycket nöjd :). Tack detsamma...kraam
Mari

2013-03-29 @ 10:00:29
URL: http://emmanyymaan.blogg.se/
Postat av: Natalie Salazar

DUKTIGT!

Svar: Tack fina du =)
Mari

2013-03-29 @ 17:45:30
URL: http://natalies.se/
Postat av: Lisa

Härlig tid hur som helst! :-) i somras plågade jag mig igenom milen på 57 min :-)

Sv: Jodå vi har det såååå bra! :-)

Svar: Tack snälla =). Men det är ju bra det också, allt under timmen tycker jag är riktigt bra. Kraaam och Glad Påsk !!
Mari

2013-03-29 @ 20:49:24
URL: http://minellii.shapemeup.se
Postat av: Maria

Härligt!! Jättebra tid. Grattis !!
:)

Svar: Tack snälla :)
Mari

2013-03-29 @ 21:04:57
URL: http://mariasfavoriter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0