Egenkomponerat pass på gymmet !!

Det är dumt att fråga om jag sov skönt i natt, för jag var mer död än levande kan jag säga er. Efter en heldag på jobbet (alltså igår) med stängning kom jag hem till ännu ett fullspäckat schema som inte skulle avslutas förrän vid 22-tiden, då gick mina ögon i kors och det var ingen idé att fortsätta. Lägenheten skulle städas (reser aldrig iväg utan att storstäda), kläder skulle tvättas, räkningarna behövde betalas och väskan skulle packas till brädden full. Det tog sin tid, och ja... nästan allt var klart när jag dök ner i sängen. Aja, det blev gjort i alla fall och detta innebär också att jag kan ta det lugnt här hemma nu på morgonen, innan jag åker in till Centralen och sedan vidare mot Sundsvall. Hur var er onsdag?
 
 
I tisdags skulle jag möta upp David på gymmet, och eftersom jag slutar så pass mycket tidigare än honom så visste jag att tiden på gymmet skulle bli lång. Inget mig emot, men det gäller att fylla ut varje minut en sådan gång.
 
Såhär gjorde jag:
- Uppvärmning på löpbandet, 7 min på 10km/h
- 1-minutersintervaller i 15 min. (här dröp jag av svett)
- 300 hopprepshopp
- 100 hopprepshopp / benböj med kettlebells / drag till hakan med kettlebells / utfallshopp. x 3 varv
- Situps på pilatesboll / benlyft liggandes på bänk / plankan x 3 varv
- Jumping jacks / höga knän / utfallshopp x 2 varv
- Tåhävningar / in och utsida lår / sumosquats med vikt x 4 varv
- Hantellyft framåt / höftlyft på pilatesboll x 3 varv
Avslutade sedan med 300 hopprepshopp och en lång stretch.
 
Känns det idag ? - Ja !!!
 
Idag ser jag fram emot att få löpa på norrländsk mark :) vem hänger med?
 
 
 
 
Dagens frukost ♥
 
 
 
/ M A R I
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: felicia

ifrån en pts ögon så undrar jag lite hur du planerade ditt pass? :) Blev det bara så lr hade du tänkt något innan?

Härligt att du får känna i kroppen, det kan jag förstå bra kört!! =D

2013-03-28 @ 08:54:55
URL: http://tkhl.wordpress.com
Postat av: Maria

Oj oj vilket pass!!! =/
Förstår om det känns ordentligt ..
Frukosten ser härlig ut !!
Ha en fin påsk ! :)

2013-03-28 @ 09:34:52
URL: http://mariasfavoriter.blogg.se
Postat av: Marie

wow vilket pass! Och frukosten ser riktigt god ut!
Ha det så härligt i Sundsvall! Kram kram

Svar: :) Känns riktigt bra i kroppen, efter ett sådan pass. När energin finns så orkar man hur mkt som helst :) Tack snälla !! Hoppas du har det bra ?! Kram
Mari

2013-03-28 @ 10:30:19
URL: http://asitismarie.blogspot.se
Postat av: Sofia - ett bättre du

Vilket härligt pass! Hoppas du får en härlig påsk!

Svar: Ja, det kändes fint i kroppen =) .. Tack detsamma :)
Mari

2013-03-28 @ 10:35:41
URL: http://ettbattredu.se/blogg
Postat av: Sofia

Jäklar vilket pass! :D

Svar: Det satt där det skulle =) Så skönt !! Ha det underbart i London nu :)
Mari

2013-03-28 @ 10:39:35
URL: http://lifeaccordingto.blogg.se/
Postat av: Emma

Oj, vilket pass :) Duktig du är! Förstår verkligen att det känns idag!
Superfrukost också, lyx! Hoppas att resan går bra nu och njut av påskledigheten.
Kram!

Svar: Tack :) Kändes skönt efteråt, och det känns fortfarande. Men så himla skönt när man känner sig grymt stark och full av energi :) Resan gick bra och nu är jag efter lite shopping i Birsta äntligen i soffan med fötterna i högläge hehe :) Hur har du det?! Kraam
Mari

2013-03-28 @ 12:13:41
URL: http://semmla.shapemeup.se
Postat av: Crazylicious

Mys att åka bort över påsken :) Hoppas att du får det bra! Kram!

Svar: Ja, så himla mys :) skönt att bli ompysslad av mor och far några dagar också =) kram
Mari

2013-03-28 @ 15:47:44
URL: http://crazylicious.shapemeup.se
Postat av: Veronica

Sv: Ellerhur?!? svingott!! hoppas allt är bra med dig Mari! kram

Svar: Sv =) Ja, mycket. Love it !!! Bara bra med mig :) Är i norr och firar Påsk med familjen, för att sedan åka vidare till Riksgränsen imorgon :) Hur har du det?! kram
Mari

2013-03-28 @ 21:50:11
URL: http://veronicas.shapemeup.se
Postat av: Crazylicious

Sv: Jo, jag är ju lågtryckare så jag är van :) Men som min mamma brukar säga (som också är lågtryckare samt även läkare) att vi med lågt tryck brukar inte få stroke ;) Jättekul att du hänger på godisförbudet! :)
Hoppas att du får fina löpturer nu i den norrländska skogen! Hihi! Kram!

Svar: Sv. Jag har också väldigt lågt blodtryck, ibland otäckt lågt :( men jag har lärt mig att ha det under kontroll, så det går bra, men det blir jobbigt när jag fuskar. Brukar du uppleva det på fler sätt, eller får du bara svimningskänslor ?!. Ja perfekt ju :). Jag behöver en spark i baken, så detta blir toppen. Det där söta som är så förbaskat gott behöver jag egentligen inte, det är bara för att liksom. Så nu ska det blir skönt att vara utan =) hur länge kör vi ?!.
Jag har redan varit ute och sprungit, underbart :) Älskar stillheten här uppe. Vad gör du/ni idag ?! Kram
Mari

2013-03-29 @ 07:28:17
URL: http://crazylicious.shapemeup.se
Postat av: Sanna

Åh, vilket roligt att fartfyllt upplägg! Jag ska genast sno lite övningar till mina gymomgångar :) Så bra att få ny inspiration!
Jag är också i norrland nu, men Umeå. Jag hoppas du får en superfin påsk!

Svar: Sv. Vad kul att du tycker det och självklart ska du sno lite övningar, sådant är alltid kul :) Jag improviserade väldigt mkt, men tyckte mig få till det väldigt bra ändå. Skönt pass, som jag faktiskt kommer köra fler gånger. Åh, då är vi nära ändå =). Ha en bra dag nu. kraam
Mari

2013-03-29 @ 11:57:29
URL: http://engnuttasocker.blogg.se
Postat av: Crazylicious

Mest som svimningskänslor, men även att jag känner hjärtat dunka lite för mycket ibland, att man kan känna "pulsen" lite överallt i kroppen, typ uppe i huvudet och så, om du förstår vad jag menar?
Jag tänkte att vi kör hela april, så blir man av med godissuget på riktigt :)
Nu i påsk skall vi inte göra något speciellt, hem till min mamma i morgon en sväng, blir nog trevligt men just nu är det mest skönt att bara vara hemma...
Kram!

Svar: Jo, det där känner jag igen. Ibland kan man se min puls hur tydligt som helst, behöver inte ens leta efter den ibland hehe. Jag brukar även kunna rubba mitt balanssinne ibland, om jag inte underhåller blodtrycket under dagen. Men ja, jag känner igen mig i det du säger :) Men perfekt :) Härligt !! Börjar vi på måndag?!.
Ah okej, mys :) ja hemma är väldigt skönt att vara. Kraaam
Mari

2013-03-29 @ 15:51:58
URL: http://crazylicious.shapemeup.se
Postat av: Alex

Shit vilket pass, KUL! Och frukosten såg ju inte helt dum ut. Mums!

Svar: =) Helt galet pass, som kändes förjäkla bra..kram
Mari

2013-04-03 @ 18:42:34
URL: http://elsalex.blogg.se
Postat av: Galina Holmberg

Åhh, herregud vad gott de såg ut! :))

Svar: =) Mums. Riktigt gott !!!!
Mari

2013-04-03 @ 23:32:51
URL: http://galinas.blogg.se
Postat av: Sanna

SV: Det är det som jag gillar så mycket med cirkelträning - det går att variera i det oändliga! Tog med mig situps på boll idag till gymmet :)

Svar: Ja, jag håller med dig. Jag älskar det !!! Man får mkt gjort på kort tid =)Åh, perfekt ju =) Härligt !!!
Mari

2013-04-04 @ 19:57:26
URL: http://engnuttasocker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0