Våga beröm dig själv !!

Beröm. Beröm. Beröm..... ja det klingar rätt fint i mina öron. För vem vill inte ha beröm?. Alla människor har ett behov av att bli bekräftade, att få känna sig sedda, hörd, få höra att de gjort en skillnad och att dom gjort något bra. ALLA människor behöver det. Vi behöver det för att vi ska må bra. Är du duktig på att berömma? När berömde du din mamma, pappa, partner, kollega, vän, barn etc senast? Var det för en vecka sedan, en månad sedan eller minns du inte? Och när jag ändå håller på, när berömde du DIG SJÄLV?
 
Att du berömmer andra mer ofta än vad du berömmer dig själv är nog svaret jag skulle få, om jag ställde frågan till er. Eller har jag fel? Att berömma sig själv, är av egen erfarenhet och säkert av er erfarenhet också bland det svåraste som finns. Är det ens okej att berömma sig själv? Den frågan dyker rätt ofta upp, när jag för att ta ett exempel berömmer mig själv här på bloggen, med bilder på resultat eller annat liknande...
 
Men varför, varför ska jag ens behöva tänka efter? Varför ska jag inte få berömma mig själv? Måste man inte kunna berömma sig själv innan man över huvud taget kan berömma någon annan? Men berömma andra, det är helt okej. Jadu, jag fattar inte... gör ni? Jag tänker trotsa detta i framtiden och fortsätta berömma mig själv, för är jag stolt över mig själv så är jag. Punkt slut.
 
Skryt, jag vet var gränsen går, så var inte rädd.
 
I detta nu när jag skriver tycker jag att du ska resa dig upp, gå fram till första bästa spegel, titta in i din spegelbild och säga några väl valda (självklart positiva) ord om dig själv. Något du är bra på. Något du förändrat till det positivare. Eller bara se din egna spegelbild och vara glad över att Du är Du. ♥
 
 
 
 
 
Dessa tankar dök upp när jag la upp den här bilder på instagram igår, med texten av att min baksida och mina axlar börjar ta form. Höll sedan på att ta bort bilden, tyckte det var för skrytsamt, men vad är det för skrytsamt med det?? Jag ÄR mäkta imponerad över mina resultat, och det måste väl vara helt okej?.
 
 
 
 
/ M A R I
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: FOREVERFIT

Åh ja!!! Var stolt över dig själv och dina resultat! Det ligger hårt arbete bakom och du gör helt rätt i att lägga upp bilderna! Fortsätt inspirera! <3

Svar: Fina du. Tack <3 som du säger, det är inget man får över en dag, så ser man sådana resultat SKA man vara stolt. Tycker det är så synd att människor inte tycker det är okej att man berömmer sig själv, utan tycker då bara att man skryter. Men som sagt, jag kör vidare =) Hoppas du har det fint ?! kramar
Mari

2013-07-26 @ 11:06:04
URL: http://foreverfit.se
Postat av: Sofia

Verkligen helt okej. Du är grym! :)

Svar: Fina du. Tack !! <3
Mari

2013-07-26 @ 16:29:09
URL: http://lifeaccordingto.blogg.se/
Postat av: Crazylicious

Helt rätt! Självklart skall man skryta lite ibland, visa upp sina resultat och vara stolt och nöjd! Du är ju grym och det är ju minst lika normalt att lägga upp en sådan där bild i bloggen eller på insta som att skriva att du sprungit en mil. Du tänker nog inte så, men en mil är gryyyyyyyyyyyymt mycket för många av oss där ute... :D
Jag brukar kunna ge mig själv beröm och komplimanger, men samtidigt är jag väldigt kritisk och hatar vissa kroppsdelar på mig själv, så tja, det går väl hand i hand ;)
Sv:Jaa, absolut, det fungerar säkert med både det ena och det andra :P Hallon, blåbär, smultron...? Lingon kanske inte blir någon hit dock ;) Kram och trevlig kväll!

Svar: Där sa du något, något jag inte alls har tänkt på.. Hm... Klokt !! Så är det. Tack ! Men som sagt, beröma sig själv måste man få göra. Jag är lika, är inte alls till lags med alla mina kroppsdelar, men har med åren blivit sååå mkt bättre på att uppskatta min kropp, och den JAG är... Men ibland är det svårt !!!
=) Mums !!! Mååååste ha..... du förresten, vad hette chipsen du pratade om??? Jag letade på ICA förut, men hittade inte.. kramar
Mari

2013-07-26 @ 19:40:25
URL: http://crazylicious.shapemeup.se
Postat av: JUNITJEJ

Wow, du ser verkligen stark ut! HEJA DIG!

Svar: Tack snälla.. kul att se resultat efter hård träning =)
Mari

2013-07-26 @ 20:08:14
URL: http://www.junitjejen.se
Postat av: Crazylicious

Sv: Chipsen heter Estrellas Popped chips. Det finns salta och sour cream, men jag tror nog att de salta är de enda goda ;)
Bra att jag kunde få upp dina ögon lite för det här! Du är ju grym och du måste bara låta dig förstå det :)Jag slutade äta nöt och fläsk i januari 2012 och innan dess var det ytterst sällan. I februari 2012 slutade jag även med fågel. Fisk åt jag sporadiskt fram till sommaren 2012 och sedan gick det inte längre, jag mådde bara illa när jag tänkte på vad jag stoppade i mig... Men, nu är jag uppenbarligen back on track igen och det är väl bara att tacka och ta emot! Haha :P

Svar: Sv. Måste kika mer nästa gång, vill testa :).
Men du är ju sötast i världen <3 tack !!! kram i stora lass till dig.

Ah okej, bara något fick för dig att vara utan, eller av någon annan anledning?!.
Kramar
Mari

2013-07-26 @ 20:11:19
URL: http://crazylicious.shapemeup.se
Postat av: Annie

Klart du ska berömma dig själv och vara stolt - det är bara Jante som säger att du inte ska tro du är mer. Och Jante struntar vi i! Du är grym och har all rätt att vara stolt!

Svar: Så är det, helt klart. Tyvärr svårt vissa gånger, men jag ska bli bättre, och framför allt lära mig att det ÄR okej =). tack fina du !! kramar
Mari

2013-07-26 @ 21:35:09
URL: http://liveitloveit.shapemeup.se
Postat av: Sandra

Klart att du ska vara stolt! Bra jobbat, ser riktigt bra ut :)

Svar: Åh, fina du. Tack =)
Mari

2013-07-28 @ 10:42:49
URL: http://www.sandrawest.shapemeup.se
Postat av: Alexandra

Det är väldigt mycket mer än okej! Du är så jäkla snygg, kvinna! Hade jag haft de axlarna hade jag lagt upp minst ett kort om dagen! :D

Svar: Sv. Haha, men fina du. Tack snälla !!! Shit.... vad glad jag blir :). man blir impad på sig själv när man ser resultat, så jäkla kul, och peppande =) hur är det med dig, hur mår skrapsåren?!
Mari

2013-07-28 @ 13:51:48
URL: http://hejklassiker.blogg.se
Postat av: Gainstrength

Galet snygga armar och axlar! Skryt skryt skryt! Det mar kropp och sjal bra av :) Harlig blogg forresten :)

Svar: Tack snälla, vad kul att du kikar förbi. Du är välkommen åter =) Ja, man ska nog berömma sig själv lite mer ofta, man behöver det...
Mari

2013-07-30 @ 09:50:56
URL: http://gainstrength.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0