Summering av en vecka som varit !!

... PANG !!! och där gick startskottet för sista veckan på semestern. Förtusan så illa det där lät, okej om jag tar fyra veckor till?. Gå ner i tid och arbeta halvtid, få spendera tid hemma, träna, göra lite som jag vill, när jag vill... ja, det skulle vara något för mig :). Men men, jag har ett heltidsjobb där jag stormtrivs, så jag ska absolut inte klaga. Men drömma kan man ju göra ;)...
 
Det är fortfarande fix i nya lägenheten som står i fokus, och går allt som det ska så börjar köket ta form redan idag. Stommar och alla skåp ska upp, sedan in med lådor, kyl/frys, diskmaskin osv osv... Men, idag har jag tagit "ledigt", känner att jag måste få göra ingenting och ta vara på ordet lugn ett tag... Vad gör ni?
 
Träningen har gått riktigt bra ändå, trots renoveringen. Jag har klämt in träningen på morgonen, och eftersom både jag och David velat vara så effektiva som möjligt med allt, så har träningspassen blivit under tidspress. Vilket ni kan läsa att jag faktiskt gillar skarpt :). Tummen upp för det, och här kommer veckan som varit;
 
Måndag - 7 km löpning
Tisdag - Intervaller på löpbandet och rygg/biceps, kolla upplägg här
Onsdag - Ben och intervaller. Här hittar ni upplägget.
Torsdag - Fokus på axlar/mage hela passet igenom.
Fredag - 10,24 km löpning. Läs om den underbara milen här
Lördag - Vila
Söndag - Intervaller. Back/trapp och tabata-intervaller. Läs mer om dom imorgon :).
 
 
 
Jag har också hunnit med att lapa sol i parken precis intill nya lägenheten..
 
Denna (och den ska gärna vara iskall) kan jag varmt rekommendera =)
 
Som sagt, tränat har jag också hunnit med :)
 
 

/ M A R I
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karin O

Vilken bra vecka!! Perfekt mix.

Svar: Tack men Skåne ligger söderut från Öland;)

Svar: Mm, skönt när man varierar så pass mkt att man faktiskt inte känner sig slutkörd..
Sv. Ah ni åker direkt till Skåne, då är jag med...:)
Mari

2013-07-29 @ 10:10:18
URL: http://kakansemlanoliven.se/
Postat av: relationeRelationer

Välkommen, till en blogg om människors roller och relationer. Hur tänker vi människor i olika situationer? Skulle ni läsare göra samma val som jag gör i olika situationer när det t.ex. gäller pojkvännen, familjen eller kompisen?

2013-07-29 @ 12:23:52
URL: http://relationerelationer.blogg.se/
Postat av: fight4fit

Jag började jobba idag och visst går semestern alldeles för fort...phuu! Bra vecka du har haft, själv har man varit träningsfri i nästan 10 dagar, usch!! Nu är det dags igen! :)

Svar: Ja, den går alldeles för snabbt. Man hänger inte med i svängarna. Men, tur är att inte sommaren är över för det =). Kör hårt !!
Mari

2013-07-29 @ 19:44:13
URL: http://www.fight4fit.se
Postat av: Sofhie

Riktiga sommarbilder! Fick den där varma känslan direkt :) Du är så grym med din träning! Brukar du löpa mest i skogen, småvägar, asfalt eller vad föredrar du? :)

Roligt att läsa svaren från frågestunden med :D

Sv; Tack snälla fina! Åh vad glad jag blir! Har kommit in i ett grym flow med träningen så därför suger det nu att tvingas bort från den världen i två veckor igen men kommer komma tillbaka starkare än någonsin sen ;)

Många kramar

Svar: :) Tack än en gång, du är snäll. Jag springer för det mesta på asfalt faktiskt, då jag om jag ska erkänna, inte alls tycker om att springa i skogen ensam. Men gör det gärna, om jag har sällskap =). Men småvägar, landsvägar osv... det funkar fint!!!
=) Ja, märker det. Underbart !! den känslan är grym :) Jasså, vart ska du ?!
kramar
Mari

2013-07-29 @ 21:48:00
URL: http://sofhie.shapemeup.se
Postat av: Emma

Vad duktig du är som tar dig tid att vara ledig i renoveringen också :) Jag tror det är viktigt, precis som med allt annat. Om man håller det på en bra nivå så kan man hålla det kul hela tiden :) Släppa pressen lite.

Vilken bra träningsvecka du fick till också, och vad härligt med milen! Underbart. Lite avundsjuk måste jag säga :)

Hoppas du haft en härlig dag!
Kram

Svar: Sv. Ja, jag känner att jag måste. Kommer inte orka med hösten på jobbet och allt annat annars.. Tror också det är viktigt, man måste lyssna på kroppen... Och semester, det är inget man har så jätteofta...
Ja, träningen går riktigt bra nu. Är inne i ett flow, och jag älskar det =)

När kommer du tillbaka till Sthlm?
kramar
Mari

2013-07-29 @ 22:09:42
URL: http://semmla.shapemeup.se
Postat av: Sofia

Jäkligt grym vecka! Att träna på morgonen är verkligen toppen. Då får man det gjort men har ändå hela dagen kvar att utnyttja. :)

Svar: Ja, jag älskar träningen på morgonen. Och det är som du säger, man hinner med allt annat som ska göras också. Så skönt !!! Hur har du det på semestern?!
Mari

2013-07-29 @ 22:14:56
URL: http://lifeaccordingto.blogg.se/
Postat av: Emma

Du är bra klok du! :) Du verkar vara så duktig på att lyssna på kroppen och knoppen. Riktigt inspirerande :)

Jag ska fortsätta med exjobbet första veckan i september igen, så då är jag tillbaka. Då kan vi väl hitta på något? :)
Kram

Svar: Mm, ibland så hehe :). Men jag känner mig så väl, så jag vet att jag inte kommer orka med mig själv annars. Så både igår och idag har jag slappat, eller ja, tränat har jag gjort... men det ingår i det lugna, ja du fattar ;).
Ah okej, vad kul. Och ja, det måste vi absolut göra, det vore jätteroligt. kram
Mari

2013-07-30 @ 13:17:31
URL: http://semmla.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0