Sockerfri månad, hur går det??

Nej nej !! Jag har inte gett upp, tvärtom. För er som är ny så kan ni läsa mer här.
 
26 Juni var datumet jag satte igång, då jag startade min sockerfria månad som innebär uppehåll från sötsaker (med det menar jag, godis, kakor, glass osv) och nu har jag precis tagit steget över halva tiden. Alltså är det lite mindre än två veckor kvar. Jaha, och hur går det då?? - Vet ni, detta är absolut inget problem... trots semestertider och allt vad det innebär med godisskålar, glass i stora lass, läsk, söta kakor och den enorma närhet som allt sött har, så klarar jag det riktigt bra.. Jag mår rent ut sagt förjäkla bra utan dessa sötsaker.
 
Jag kommer inte kunna sticka under stolen med att Kromet har varit en stor hjälp på vägen. Men nu efter att ha varit utan tabletterna i några dagar, så inser jag att det går bra utan dom också. Sötsuget är som bortblåst, jag njuter av massa annat och min IBS-mage mår så bra som den kan må. Det är en stor anledning till att jag tar bort det söta...
 
Ja summa summarum, inte så mycket kan jag säga, mer än att socker går finfint att vara utan.
 
Jag återkommer med vidare information om hur det går :)
 
 
 
 
Vattenmelon i stora lass har jag konsumerat, likaså bär och frukt... Gotteligott :)
 
  
Jag vet att några hakade på mig, samt att några startade en sockerfri månad precis när Juli månad började. Det vore roligt att höra hur det går för er, så släng in en kommentar och berätta vetja :)
 
 
 
/ M A R I
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Va skönt at det går bra! :-)
Kromet behöver du nog inte hela tiden heller...utan det behövs oftast bara i början medan kroppen vänjer av sig med sockret :-)
Hoppas du har en trevlig semester och en trevlig helg! Kramis

Och förresten, jag mår lite bättre idag, lite irriterad i halsen men det känns lite bättre! :-)

Svar: =) Nej, anar det också, framför allt så märker jag det. Men det var ett bra tips =)
Här är det toppen, så himla underbart. Det är bara killen som saknas.
Hur har du det?!

Åh vad skönt, håller tummarna för att du mår prima idag. kramar
Mari

2013-07-13 @ 10:26:51
URL: http://minellii.shapemeup.se
Postat av: Johanna - A dream as model ♥

Vilken fin blogg du har :D

Svar: Åh, tack. Välkommen tillbaka =)
Mari

2013-07-13 @ 18:15:02
URL: http://jonza.blogg.se
Postat av: Emma

Härligt att det går så bra. Men ännu härligare att magen verkar må så bra :)
Jag äter på med glass och sött som jag känner för. Var inte redo för en sockerfri månad, och då är det ingen idé. Ska man köra ska man vilja. Men hejja dig, och det ser inte ut att gå någon nöd på dig med godsaker även om du plockat bort det tillsatta sockret :)
Kram

Svar: Sv. Ja, framför allt att magen mår bra tycker jag är väldigt bra. Så allt med det tillsatta sockret ska jag nog försöka vara utan, hela tiden, så gott det går. Bara min mage mår bra....
Nej nej, då ska man absolut inte haka på en sådan månad. Man måste vilja, och det gäller ju allt. Finns inte viljan så går ingenting. !!! Så det gjorde du rätt i :).

=) kraaam söta du
Mari

2013-07-13 @ 22:03:51
URL: http://semmla.shapemeup.se
Postat av: Karin O

Gott med frukt men tycker som sagt man ska unna sig allt i små mängder;)

Hehe resan gick tyvärr inte så jättebra denna gång:)

Ha en fin dag!

Svar: Sv. Absolut ska man göra det =)... det mottot gillar jag också, lagom av allt. Men nu när jag inser att min mage mår så mkt bättre utan allt detta, så har jag lättare att vara utan det.... mår magen bra så mår jag bra =).
Hoppas allt ordnade upp sig på resan !! kramar
Mari

2013-07-14 @ 08:54:34
URL: http://kakansemlanoliven.se/
Postat av: Crazylicious

Vad kul att det går så bra! Heja dig! :D

Svar: ;) Ja, himla skönt. Att magen mår så bra, är också en himla hjälp. Mår magen bra så mår ju jag bra =)
Mari

2013-07-14 @ 10:10:04
URL: http://crazylicious.shapemeup.se
Postat av: fight4fit

Vad duktig du är. Härligt! Helt ärligt så firade jag in semestern med en mjukglass (och som jag njöt). Men utöver det så har jag som du frossat i frukt och andra härligheter :)

Svar: :) Känns skönt. Men framför allt är jag glad över att min mage mår bra, mår den bra så mår jag också bra.... Det gjorde du rätt i, mums :) kramar
Mari

2013-07-14 @ 10:22:43
URL: http://www.fight4fit.se
Postat av: KMStyle

äter faktiskt inte så mycket socker, utan för min del blir det mer chips. men skulle verkligen vilja dra ner på det lite, men är ju så svårt när det är så gott :)

Svar: Eftersom jag har IBS så funkar inte sockret ihop med min mage, så jag mår så otroligt mkt bättre utan socker. Chips har jag aldrig varit så förtjust i, men helt okej :). Men äter man allt med måtta så kan man äta lite vad man vill =)
Mari

2013-07-15 @ 17:54:32
URL: http://kmstyle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0