Frågar man inte får man ingenting veta !!

Just precis, så är det =). I detta inlägg kommer svaren på frågorna jag fick under frågestunden.
 
Håll i er, för här kommer både frågorna och svaren:
 
Vilken träningsform gillar du bäst (gissar löpning, men kan ju ha fel) :) ?
- Funderade en stund, och försökte tänka bort just löpningen, eftersom du nämnde den. Men, jag kan faktiskt inte komma på någon träningsform som jag gillar mer än just löpning. Löpningen är tillgänglig, var du än befinner dig. Ett par skor och bekväma kläder är det enda du behöver, väder, årstid osv spelar liksom ingen roll. Inte för mig i alla fall. Ett stort plus med just löpningen, är att du startar träningen vid hemmet och avslutar den vid hemmet. Riktigt skönt att slippa ta sig till och från. Distans, snabbt, långsamt, intervaller, springa av sig energi, skingra tankarna, terräng.... Oavsett hur det ser ut så är löpning bland det bästa som finns !!
 
Om du fick välja ett livsmedel som du fick äta resten av ditt liv (och du får inte äta någonting annat), vad skulle det vara då?
- Oj, den här var svår. Då jag gillar typ allt, så kunde jag knappt välja. Men tillslut beslöt jag mig för att välja kyckling. Ser man tillbaka på mina matlistor, val på restauranger och liknande så är kyckling något jag ofta väljer. I alla dess former. Äta det resten av mitt skulle jag inte ha några problem med. Gott !!
 
Vad lyssnar du på för slags musik?
- Jag är en allätare, hur tråkigt det än låter. Men så är det. Hemma är det ofta Tracy Chapman, Melissa Horn, topplistan på spotify och Lars Winnerbäck som spelas. Denna är en favorit. (varför vet jag inte egentligen). När det gäller träning är det också blandat, ibland sån där äckligt klämcheck musik eller något sådant här.
 
Vilket /vilka fotbollslag håller du på?
- Sundsvallsfan som jag är, så måste jag självklart säga GIF Sundsvall. Hammarby får jag säga annars :)
 
Vad har för tankar och funderingar kring lightprodukter + stevia?
Vad är det du brinner allra mest för just nu?
Har du ett stort mål du vill uppnå (och verkligen kämpar för att nå) i ditt liv?
Vilken skostorlek har du? :)
- När det gäller lightprodukter så gillar jag det inte alls, har man valt att dricka en läsk (exempelvis) så kan man lika bra dricka en "riktig" anser jag. Jag har inte druckit läsk eller i detta fallet lightprodukter på över två år, och det får nog stå för vad jag tycker om detta :). Stevia, ja. Hm... är inte jätteinsatt. Jag har testat den steviasötade VitaminWellen och steviadroppar i alla fall. Annars vågar jag inte riktigt uttala mig. Men, jag skulle nog välja steviasötade grejer före lightprodukter i alla fall.
 
Just nu brinner jag nog för allt som har med träning och hälsa att göra, vilket jag gjort i många herrans år, mer eller mindre. Framgång och ett större intresse för detta har satt djupa spår, och för att binda ihop nästa fråga i detta så kan jag väl nämna att detta är något jag drömmer om att få jobba med i framtiden. Tyvärr inget jag tagit tag i, men vägleda och inspirera människor på vägens gång är något jag kommer kämpa för att få göra.
 
Jag är mellan 39-40 i skostorlek. :)
 
Vad är det som håller din motivation uppe? Har du något mål?
- Motivation är något som pendlar fram och tillbaka, men just intresset är något som alltid finns där, och det är nog min största källa till motivation. Träningen är också något som krävs för att jag ska orka med allt som ska hinnas med och framför allt något som behövs för att jag ska må bra. Så ja, svårare än så behöver det inte vara =). Just nu finns inga direkta mål faktiskt, har du någon utmaning åt mig?? :). Träningen utförs för att det är roligt och för att den ger mig massa energi.
 
Jag skulle vilja veta mer om er nya lya, lite bilder och så kanske?
- Som ni kanske har läst tidigare så har jag och David köpt lägenhet tillsammans, eller David har köpt, jag flyttar med :). En tvåa i Midsommarkransen. Ett mysigt område nära söder som är lite som en stad i staden, för er som inte vet. Vi renoverar köket för tillfället, och det beräknas bli klart (vet inte exakt), men så snabbt som möjligt. Inflytt sker så snart köket är färdigt. Under tiden bor vi båda hemma hos mig på Lidingö. Bilder har jag inte så många av än tyvärr (kolla någon i inlägget igår), men det kommer, var så säker :).
 
 
Detta var allt för denna gången, men som rubriken lyder, "Frågar man inte får man ingenting veta", så var inte fega med att fråga. Jag har säkert ett mycket klokt svar på lager :). Med det sätter jag punkt för idag, och tar vägen förbi gymmet innan skruvandet av möbler fortsätter. Vad gör ni?
 
 
 
 
 
 
 
 
/ M A R I
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Kul. Bra frågor och bra svar. :)

Svar: Vad kul att du tycker det =)
Mari

2013-07-23 @ 16:01:07
URL: http://lifeaccordingto.blogg.se/
Postat av: Crazylicious

Sv:Jaa, jag lyssnar på kroppen nu! Försöker dock att inte lyssna för mycket på hjärnan... Kram till dig, tack! Hoppas att det gick bra på gymmet!

Svar: =) Bra det vännen !! Det gick toppen, kolla in imorgon så ser du vad jag körde =) kram
Mari

2013-07-23 @ 19:32:23
URL: http://crazylicious.shapemeup.se
Postat av: Crazylicious

Sv: Ute i Upplands väsby, känner tjejen som har salongen där :) Helt klart värt resan! Hon gör vanlig massage också, men jag kör den maskinella eftersom den är superb när man har fibro samt att den stramar upp huden, tar bort celluliter med mera.

Svar: Sv. Ah okej, perfekt med kontakter =) Måste verkligen boka en tid snart. Min rygg är som ja, en potatisåker eller något liknande =) haha... kramar
Mari

2013-07-23 @ 20:06:50
URL: http://crazylicious.shapemeup.se
Postat av: Emma

Rolig läsning :) Och vilken härlig vecka du verkar haft (syftar på inlägget nedan). Det ska bli kul att se hur ni har det sen när ni har flyttat in :)
Kram

Svar: =) Kul !!! Ja, bilder kommer. Just nu ser det ut som ett kaos =) haha kramar
Mari

2013-07-23 @ 20:18:55
URL: http://semmla.shapemeup.se
Postat av: Lisa

Sv: Ja, testa om du är nyfiken! Det är ju bara grejs från naturen! Förutom det självklara så är:
Gallussyra – är en växtsyra som du hittar i tex galläpplen, trollhassel och teblad.
Hallonketoner – finns i hallon
Capsicum extrakt – är spanskpeppar (chilifrukt)
:-) Känns bättre att äta nått sånt här än sånt som innehåller kemiska substanser! :-)

Svar: Sv. Ja, perfekt ju !! Ska kika närmare och kanske testa =)
Mari

2013-07-23 @ 22:51:54
URL: http://minellii.shapemeup.se
Postat av: Lina

super fin blogg! :)

Svar: Tack =)
Mari

2013-07-24 @ 22:00:59
URL: http://linaochmartasliv.blogg.se
Postat av: Sofie

Jag ramlade in här via en kommentar du hade skrivit på Erikas (hm.. Heja Erika?) blogg. Vad kul att du bor i Midsommarkransen. Där bodde jag fram tills för två år sedan och trivdes jättebra. Hoppas att ni också ska göra det! Jag känner dock inte igen gymmet så du måste träna på något annat än vad jag gjorde. :)

Svar: Sv. Hej =) Vad kul att du kikar in. Åh, vad kul att höra. Har bara hört bra som Midsommarkransen, så det kommer bli bra. Jag har inte flyttat dit ännu, det är på gång, men en renovering sker först =) flyttar in om några veckor.... Så det är säkert anledningen till att du inte känner igen gymmet =) Vilket gym tränade du på när du bodde där?!
Mari

2013-07-29 @ 17:10:00
URL: http://sofiebergling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0