Rygg/biceps/axlar vs Ben och en god frukost !!

Att många kickat igång året med att börja träna är ett som är säkert, för oj så fullt det är på gymmet helt plötsligt. Varför inte träna regelbundet hela året om? Måste ett löfte om att börja motionera alltid skakas hand på vid ett årsskifte?. Förstår inte riktigt det där...Gör ni?
 
Första "riktiga" (var fortf ledig förra) helgen på året närmar sig och det ser jag fram emot, David kommer nämligen HEM. Äntligen !! ♥ Vilodag, myskväll hos en kär vän och träning är annars planerat i helgen. Får se om jag rymmer den med något annat också :) Har ni några planer ännu?
 
Annars har två riktigt bra pass passerat, såhär har det sett ut:
 
Tisdag (rygg/biceps/axlar)
- Uppvärmning 10 min på cykel, samt 2min x3 med hopprep.
Latsdrag 8x 5set
Smal rodd i maskin 10 x 4set
Enarms rodd med hantel 8 x 4set (lika många på varje sida)
Stående rodd med stång 8 x 5set (både breda och smala, lika många på varje övning)
Ryggresningar med vikt 10 x 3set
Axelpress med stång 12 x 4set
Hantellyft åt sidan (baksida axlar) 10 x 4set
 
(promenad 30 min x 2 också)
 
Onsdag (ben/mage)
- Uppvärmning 10 min på löpbandet (lutning 4 på 9 km/h)
Benböj i smithmaskin 8 x 5set
Tåhävningar i smithmaskin 15 x 4set
Utfall med vikt ovanför huvdet 15 x 3set
Utsida/insida lår 12 x 4set (på varje övningar)
Leg extension 8 x 4set
Benpress 7 x 5set (fy tusan så tungt det var då)
Russian twist med viktplatta 45sek x 3.
Crunches på lutande bänk 10 x 3set
Fällkniven 12 x 3 set
 
( promenad 30 min x 2 också)
 
Idag blir det Bodycombat. Är du taggad Carolina? :)
 
 
 
Bjuder på en frukost som jag intog i söndags :)
Naturell yoghurt, tinade hallon, cashewnötter/mandlar och lite kanel fick åka på sen också.
 
/ M A R I
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Ja, jag säger ju det, det är helt galet på gymmet i januari!! ; )
Låter som mysiga planer, själv har jag biodate med en kompis på fredag och på lördag ska jag och R ut och äta på Grill för att fira våran 3-årsdag (lite försenat). Kram

Svar: Sv. Haha, helt vansinne är det =). Det blir nog riktigt bra, ser fram emot helgen. Åh vad kul med bio, det är man inte alltför ofta på. Vad ska ni se?.
Grill är riktigt bra =) kraaam
Mari

2013-01-10 @ 10:35:33
URL: http://asitismarie.blogspot.se
Postat av: Marie

Vi ska se Hobbit. Har du sett den?

Svar: Nix, den har jag inte sett. Men jag vet en kille som kommer hem på söndag som vill se den =). så det blir kanske här framöver..... Hur var den?
Mari

2013-01-10 @ 14:16:23
URL: http://asitismarie.blogspot.se
Postat av: Sanna ;D

Förstår det inte heller, mål kan sättas upp under året istället som är mer realistiska:)
Gu vad gott det ser ut!

Svar: Hehe, exakt... Under de få månaderna som faktiskt gymmet är fullt (varje dag/kväll) hinner inte mkt hända egentligen. Så ja, varför inte regelbunden träning, året om =)
Mari

2013-01-10 @ 14:42:29
URL: http://handlingar.blogg.se
Postat av: Jennifer

Hej! Vill du ha 50 foton framkallade helt gratis? Det enda du behöver göra är att kommentera din mailadress i mitt senaste inlägg, så skickar jag en inbjudan till dig via Photobox :-)

Ha en fin dag!

2013-01-10 @ 16:03:05
URL: http://jenniferl.webblogg.se
Postat av: Viktkamp

ne fattar inte heller det där.. blir irriterad på allt folk som är där nu, så trångt =/ "tur" det inte är så alltid =) Gillar mitt rymliga gym!

Svar: Hehe, jag håller med dig. Tur det inte är för alltid haha =) vart gymmar du?
Mari

2013-01-10 @ 21:44:31
URL: http://viktkamp.webblogg.se
Postat av: Emma

Nej, jag förstår det inte heller... Men jag har ju tagit en ofrivillig paus från gymmet den här veckan, lika bra kanske ;) Längtar efter att köra ett ordentligt ben- och magpass. Men ben ska jag nog inte köra som första pass efter sjukveckan, haha, bättre att börja med någon mindre muskelgrupp.

Låter som du kommer få en grym helg :) Själv skulle jag egentligen ha åkt till Uppsala på hejdåfest imorgon (med norrlanstema). Men tyvärr har den blivit inställd. Så det blir väl lugn stil hemma. Förhoppningsvis lite längdskidåkning o träning :)

Kram

Sv. Ja, fisk är verkligen gott :) Min sambo är inte så förtjust i det egentligen, men under åren vi varit tillsammans kan han faktiskt föreslå det som middagsalternativ lite dåodå, så jag antar att han tycker det har blivit godare. tar det som en komplimang på mina köksskills :P

Ja, då får du passa på när han är iväg :)

Svar: Hehe, ja du valde kanske rätt tid att vara sjuk, inte för att man väljer själv. Men ja, du fattar :). Nej, ett benpass kanske du inte ska börja med, kan bli jobbigt då =).
Ah vad kul, norrlandstema lät riktigt roligt :). Är du född i Gävle?!.

Perfekt ju, då måste du ju vara expert på att fixa fisk. För jag tror inte det är så enkelt att bara börja tycka om sådär. Men ja, mkt gott är det. Framför allt lax :). Måste nog fixa till det i helgen.
Sov gott och krya på dig nu. Kraaam

Mari

2013-01-10 @ 21:50:11
URL: http://semmla.shapemeup.se
Postat av: JOSEFIN - CHASING THE HOLLYWOOD DREAM

NAM! bra brukost :)

Svar: :) Mycket gott.
Mari

2013-01-11 @ 19:50:18
URL: http://josefinsdream.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0