Den bästa egentiden, löpning och crosstraining !!

Den där egentiden som många kanske inte prioriterar så ofta är för mig, väldigt viktigt. Jag skulle aldrig kunna spendera dag ut och dag in med människor omkring mig hela tiden. Jag behöver tiden, den där tiden då jag bara stänger in mig i mig själv, oavsett om det handlar om tjugo minuter eller flera timmar, jag måste ha den. Och jag är övertygad om att det är flera där ute som håller med mig, eller har jag fel?. Igår lördag hade jag en hel sådan dag, då jag bara var med mig själv och gjorde vad som föll mig in.
 
 
- Andades in frisk luft på en morgonrunda, som stannade på 7 km.
- Åt en god frukost, framför tv:n och nyhetsmorgon
- Duschade och gjorde mig iordning för att traska runt på stan en stund
- Vispade med kärlek ihop min älskade proteinglass
- Köpte en skjorta/blus på H&M
- Drömde mig bort på Nike-shopen på Stadium Drottningatan
- Njöt av gravad lax till lunch
- Gjorde byrån fin med nya snittblommor
- Kollade ut och beställde ett par nya glasögon
- Drack citronvatten ur vinglas
- Lyssnade på mina favoritlåtar på repeat
- Glufsade i mig proteinpannkakor till middag, med underbar kesoröra till
- Skar upp frukt med känsla och njöt av några bitar mörk choklad till det
- Gick och lade mig vid 22-tiden och sov sedan som en prinsessa
 
Vilken dag va? Jag njöt !!!!  ♥ Men idag är jag mer än sugen på att umgås med någon, men först gofrukost efter morgonens löprunda och sedan crosstraining på SATS.
 
Vad gör ni??
 
 
 
 
 
 
/ M A R I
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fina bilder:)

Svar: Tack snälla :)
Mari

2013-02-24 @ 12:45:22
URL: http://barasandrras.blogg.se
Postat av: Emelie

Vilka färglada, härliga bilder :)

Svar: :) Tack snälla
Mari

2013-02-24 @ 13:02:54
URL: http://sweetem.sajberhagen.com
Postat av: Emmas träningsblogg

Jag behöver också egentid ibland! Blir dock less ganska snabbt.. Men en frukost själv i lugn och ro kan jag behöva för att få en bra start på dagen :) Ibland säger jag till sambon att jag behöver vara själv ett tag, men efter någon timme saknar jag honom otroligt mycket, haha.

Svar: Hehe, jo så kan det givetvis vara =) Bara andra tycker det är okej att man får vara själv ibland... Så himla skönt, ibland bara dock. hehe :)
Mari

2013-02-24 @ 16:06:23
URL: http://emmanyymaan.blogg.se/
Postat av: Emmas träningsblogg

Jaa, både jag och sambon behöver lite egentid ibland så det funkar bra! Vi kan bara vara i olika rum en stund eller så :)

Svar: Mm, bara en sådan sak, att vara i olika rum är bra =). jag testar att göra chokladbollarna du gjorde förresten =)
Mari

2013-02-24 @ 16:09:14
URL: http://emmanyymaan.blogg.se/
Postat av: Emmas träningsblogg

Vad kul! De är supergoda! Tycker att de smakar precis som vanliga chokladbollar :)

Svar: Sjukt goda var dom :) Tjuvsmakade en innan dom åkte in i ugnen..
Mari

2013-02-24 @ 16:23:04
URL: http://emmanyymaan.blogg.se/
Postat av: Crazylicious

Men åh, nu blir jag sjukt sugen på egentid! Kanske skall tvinga iväg sambon på liten aw med kollegorna någon gång i veckan som kommer? Haha. Egentid är minst lika viktigt som att umgås, tycker jag.
Sv: Jag köpte den (Naturdiets proteindryck) på ICA och den kostade btw cirka 21 kr, vilket eg är ganska dyrt, men helt okej om man inte gör det för ofta ;-)

Svar: Mm, jag håller med dig. Den tiden är himla viktig, och jag tycker alla borde ta till vara på sådan tid.... Ja, du får kicka ut honom :) =) Ah okej...jo det var dyrt, men ja...ibland kan man unna sig :)
Mari

2013-02-24 @ 16:31:21
URL: http://crazylicious.shapemeup.se
Postat av: Sanna

Åh, det låter som en utmärkt dag! Precis som jag skulle valt att spendera en egendag. Och spontanshopping, finns det något roligare?

Svar: :) Helt underbart var det.. Sådan shopping är den bästa shoppingen :) Haft en bra söndag?
Mari

2013-02-24 @ 19:28:10
URL: http://engnuttasocker.blogg.se
Postat av: Emma

Åh, vad härligt det ser ut och låter. Som du säger tror jag alla är i behov av egentid dåodå, men jag är en sån där person som inte vill ha för mycket av det. Nu när jag dessutom är själv hemma hela dagarna kan jag faktiskt tycka att det är jobbigt att bara vara med mig själv också (blir lite sällskapssjuk istället). I vanliga fall uppskattar jag ensamtiden mer.

Hoppas du hade en toppendag idag också.
Tack för peppen du ger mig. Jag blir verkligen sporrad och glad :D Sov gott!

Svar: Ja, jag hade det underbart. Men det är som du säger, den egentiden får inte sträcka sig över en för lång tid, då övergår det till rastlöshet istället. Men en stund någon gång per vecka behöver jag, om det som sagt, bara kräver 20 min.
=) Söndagen var bra, två pass träning, sol ute och mys inne. =)
kraam
Mari

2013-02-24 @ 21:50:36
URL: http://semmla.shapemeup.se
Postat av: Sofia

Jag håller helt med dig. Älskar min egentid, som är ganska ofta då jag bor själv. ;)

Svar: =) Jo, jag bor också själv, men det blir det snart ändring på. Så ja, det kanse var läge att passa på hehe =) Men jag behöver den där tiden ändå, trot det som sagt kanske bara handlar om 20 min... Ha en fin måndag nu !!! kraam
Mari

2013-02-24 @ 21:57:50
URL: http://lifeaccordingto.blogg.se/
Postat av: felicia

låter som du haft en riktigt skön å mysig dag!! :)

Svar: :) Det hade jag verkligen. Så viktigt !! Ha en fin måndag...
Mari

2013-02-25 @ 08:34:08
URL: http://tkhl.wordpress.com
Postat av: Lisa

Åh vilken underbar dag du hade! :-)) <3

Svar: Sv. Ja, den var magisk :)
Mari

2013-02-25 @ 20:49:42
URL: http://minellii.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0