Muggkaka - Vaniljdröm !!

Alltså, förlåt !! Jag kan inte få nog. Dessa muggkakor håller på att ta över mitt liv, kanske inte riktigt så haha, men dom återkommer med jämna mellanrum under veckorna/helgerna, dock i olika skepnader och smaker. Den ena godare än den andra. 
 
Att detta ens är nyttigt har jag svårt att förstå, men riktiga proteinbomber är vad det är. Tackar och bockar för det, annars skulle jag ha ett rejält beroende att råda bot på. Är det bara jag, eller är det fler som tycker att dom är fantastiskt goda?
 
 
Denna blev det till mellanmål igår:
 
1 portion.
15 g havregryn
10 g proteinpulver (kan bytas ut mot mer gryn)
1 krm kanel
1 tsk bakpulver
1 krm vaniljpulver (äkta)
1 msk stevia strö
1 msk soygurt vanilj
2 msk äppelmos (lågkalori)
1 ägg
2 msk vatten
 
Topping:
2 msk jordnötssmör
2 1/2 msk vatten
Granola (hallon kakao)
Riven kokos
 
Blanda alla torra ingredienser och tillsätt sedan resten, vispa ordentligt. Smörj sedan en kopp/mugg med kokosolja och häll i smeten. Micra på full effekt i cirka 1,5 minut, om inte kakan är fast så kör en stund till. Häll sedan upp kakan på ett fat, och låt den svalna en stund. Topping, blanda jordnötssmöret och vattnet, bre det sedan som "smör" över kakan och strö granolan och kokosen ovanpå. Ät och njut ♥
 
 
 
 
 
/ M A R I
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tess

Verkar grymt gott, får testa det någon gång! :) Kram

Svar: Ja, gör det =)
Mari

2013-04-28 @ 10:48:12
URL: http://inifranochut.se
Postat av: Emmas träningsblogg

Åh, jag måste verkligen testa detta någon dag! Låter ju otroligt gott! :)

Svar: Ja gör det, du kommer inte bli besviken =) barnsligt gott var det !!
Mari

2013-04-28 @ 17:38:54
URL: http://emmanyymaan.blogg.se/
Postat av: Sofia

Det låter faktiskt gott. Dock är jag lite skeptisk till Stevia. Och smaksatt yoghurt och äppelmos innehåller ju en del socker tänker jag. Men ja det låter gott och har ju massa nyttigt i sig. :)

Svar: Tar man ytterst lite som det krävs i detta fall, så är det inte så farligt. Man får ta de bästa alternativen av det som finns =).
Mari

2013-04-28 @ 18:20:43
URL: http://lifeaccordingto.blogg.se/
Postat av: Veronica

...inte lätt att kolla på denna bild utan att tänka "varför deff!?!?!?" hehe.

Sv: haha ja, den sista rundan var lite crazy..men den var alldeles fantastisk! med hög musik i lurarna, ett nyregnat skellefteå med frisk luft, tomma gator och en jävla massa energi..ja du kan ju bara tänka dig! :D

Svar: :) haha förstår det. Men du får njuta av det goda sedan, snart är du klar :)
Underbart =) vet hur de där rundorna känns, helt magiska. Hoppas du får en fin måndag =)
Mari

2013-04-28 @ 22:38:38
URL: http://veronicas.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0