Crosstraining på SATS !!

Jag har tänkt i flera dagar nu att jag ska skriva och berätta om crosstraining-passet jag var på i söndags, men det har kommit saker emellan. Eller så har jag helt enkelt förträngt det, för det är med hatkärlek jag måste binda ihop mina meningar med. Men jag ska säga er, på söndag ska jag på det igen. Samma sal, samma pass och samma hatkärlek. Vad konstigt det där är, att man tillåter sig själv att göra något man i själva verket bara tycker är en pest och pina. Men då kommer vi till endorfinerna, och dom älskar vi väl ?? :)
 
Crosstraining är:
En cirkelträningsklass där man tränar kondition och styrka i olika stationer. Instruktören coachar och inspirerar dig till tuff och effektiv träning utan större krav på koordination.
 
Upplägget på passet:
Uppvärmning 10 min.
8 stationer med två övningar (á 45 sek arbete respektive 15 sek vila mellan varje övning), som man gör två gånger vardera innan man byter station. Man är på varje station i cirka 4 minuter alltså.
- Stående rodd med stång /  Idioten
- Upphopp på låda / Chins på låda
- Rotation av överkropp med vikt / Höga knän
- Benböj med hopp och dopp med rumpan i stepbräda / Benböj på ett ben
- Jorden runt med vikt (ryggövning) / Upphopp
- Plankan med hantellyft in mot bröstet / Plankan med snabba benspark
- Utfall med hopp / Armhävningar
- Burpees / Plankan med rotation ?
 
Efter detta såg jag svart och var spyfärdig, jag visste varken ut eller in. Har ni testat?
 
 
 
 
 
/ M A R I
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Bara jag nån gång blir frisk så ska jag gå!

Svar: =) Jag skickar massa krya på dig kramar nu. Blivit bättre?
Mari

2012-09-20 @ 09:33:45
URL: http://asitismarie.blogspot.se
Postat av: Karin

BRA PASS!

Svar: =) Eller hur. Galet egentligen !! Men himla kul =)
Mari

2012-09-20 @ 12:22:54
URL: http://endorfinkickar.blogg.se
Postat av: Sofia

Åh lovely. Vi älskar sån träning. ;) Endorfinerna är det som gör det. Good job!

Svar: =) Ja, jag älskart. Ser fram emot söndagen. Trots att det är en timmes pest haha =) Hur hade du det?!
Mari

2012-09-20 @ 21:02:20
URL: http://borninmay.blogg.se
Postat av: fanny - inspiration

Hej!
just nu lottar jag ut ett prova på packet av den populära energi drycken Celsius, var gärna med om du är intresserad :)
kram!

2012-09-20 @ 21:23:23
URL: http://fannynordst.blogg.se
Postat av: Vix says

Yes, I've tried it. It's horrible but it really gives result! Keep up the good work :) /V

2012-09-20 @ 21:56:06
URL: http://vixsays.blogg.se
Postat av: nic

Åh Sats crosstraining motsvarar väl typ övriga världens crossfit? :) Haha ja isåfall har jag definitivt testat och jag känner allt igen spykänslan - har till och med fått springa iväg till damernas i slutet av passet en gång. Jävligt bra träning är det ialla fall ;)

Svar: =) Ja men precis, det är motsvarigheten till crossfit. Andra gym en crossfitgym får inte döpa den träningen till crossfit. Men det är samma. Hehe, tur att jag inte är ensam om att känna så :) Vart tränar du?!
Mari

2012-09-20 @ 22:41:48
URL: http://nicolesoraya.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0