Löpning är min passion här i livet !!

Långa, korta, blöta, tidiga, sena, kalla, jobbiga, underbara eller svettiga rundor. Det spelar ingen roll, det spelar heller ingen roll vart jag sätter ner fötterna eller vad klockan slår när jag kommer hem igen. Att jag fått den fantastiskt härliga endorfinkicken och ägnat tid åt mig själv är i detta viktigast.
 
Löpningen ger mig så otroligt mycket, det kom jag att inse för väldigt länge sedan men nu efter någon månads uppehåll väcktes den känslan igen. Hela jag fylldes av liv efter gårdagens runda på 45 minuter. Är det inte underbart så säg?
 
- Endorfinkickar
- Natur
- Frisk luft
- Egentid
- Tystnad eller peppande musik i öronen
- Terapi
- Motion
 
..jag kan göra listan lång. Jag älskar löpning !!!
 
 
 
 
 
/ M A R I
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Ja, det är underbart! Speciellt i den klara höstluften. Längtar tills jag kan börja springa igen! Kram

Svar: =) Eller hur. Love it !!! Förstår det.... idag blir det Årstaviken runt :) Kraaam
Mari

2012-10-08 @ 09:20:23
URL: http://asitismarie.blogspot.se
Postat av: Simone - Tårtparadiset

Sv: Okej! :D

Ja visst är det härligt? Förvisso ingen löpare så, snarare promenad/jogging. Men en dag så ska jag komma så långt att jag kan springa hela varvet! Håller med om känslorna du beskriver, kunde inte springa förrr pga problem med knäna. Men första gången det gick utan att ha förbannat ont var en sån frihetskänsla! Helt oslagbart!

Svar: =) Du kommer klara varvet galant. Ge det tid bara, ingen brådska för då kommer du tappa glöden. Jag håller tummarna =) Ett tips, spring 5 min, gå 5 min och så håller du på hela passet. Nästa gång ökar du med 2 min, osv.....det funkar super. =) kram
Mari

2012-10-08 @ 10:56:44
URL: http://tartparadiset.se
Postat av: Simone - Tårtparadiset

Tack för peppningen! DEt tror jag med jag kommer göra! Mitt varv just nu är rätt kort (runt bostadsområdet) men då kan man peppa sig själv att ta flera istället! Gär just som du säger, springer lite, går lite sov, och pressar mig lite längre varje gång, så skönt att känna att man klarat mer än man trott!

Svar: Men perfekt ju =) Kämpa på !!! Snart kommer det kännas som att du flyger fram =) Ha en fin dag. Kram
Mari

2012-10-08 @ 13:42:22
URL: http://tartparadiset.se
Postat av: Elin Andersson

Samma här, det är verkligen så skönt att springa en runda med musik i öronen! :)

Svar: Mm, eller hur. Helt magiskt =)
Mari

2012-10-08 @ 19:15:48
URL: http://elintursch.blogg.se/
Postat av: Emma B.

Känner igen känslan! ÄLSKAR också löpning. Love love love!

Svar: =) Eller hur. Det är magiskt !!!! Vart i Sverige bor du ?!
Mari

2012-10-10 @ 22:34:35
URL: http://emmasviktiga.blogg.se
Postat av: Emma B.

Oja! Helt magiskt! Jag bor i Karlstad, Värmland. :) Själv då?

Svar: =) Härligt !! Jag bor i Sthlm, men är född i Sundsvall. =)
Mari

2012-10-11 @ 15:45:23
URL: http://emmasviktiga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0