Celsius, fungerar det egentligen?

 
 
 
"Celsius® har utvecklat en hälsosam och uppfriskande dryck som förbränner kalorier utan att ge avkall på smaken. Celsius® är utvecklad för att vara en riktig bra funktionell dryck för människor som gillar smaken hos läsk, effekten av energidryck eller kaffe men som inte vill ha de där extra kalorierna eller kemikalierna som finns i dessa drycker. Som ett komplement till en hälsosammare diet och en del av ett hälso- och träningsprogram, rekommenderar vi  Celsius® istället för andra drycker; t ex energidrycker, läsk, kaffe som är fulla av kalorier, socker, kolhydrater, konstgjorda ingredienser, kemiska konserveringsmedel och natrium. Celsius är utvecklat som ett hälsosammare alternativ, utan vare sig de extra kalorierna, kemikalierna eller sockret."
 
" Drick en Celsius® innan du går och tränar så orkar du mer och får ut mer av din träning"
 
Info:  www.celsiussverige.se
 
- Flera studier har tydligen visat att drycken faktiskt ökar förbränningen, och när jag fortsatte att läsa vidare fick jag också veta att den ska ge mig mer energi och göra mig mer alert. Men stämmer detta egentligen? Finns det verkligen någon bevisad effekt? - Nej, jag har inte testat drycken och ska givetvis inte lämna något omdöme och minst kanske inte ens nämna att jag inte tror på det här. Men jag måste nämna det ändå, för jag vill verkligen veta. Så om någon där ute vet mer än mig, eller kanske rent ut sagt har testat och känt någon effekt skulle jag gärna vilja läsa/höra mer.
 
Vad säger ni om detta ?
 
/ M A R I

 

Kommentarer
Postat av: Helga Löfvenius

Om den ökar fettförbränningen eller inte har jag ingen riktig koll på. Vet inte om jag hade varit tjockare om jag inte druckit den de gånger jag gör det liksom. Men att den ger energi tycker jag ändå och då är jag extremt okänslig mot t.ex red bull och kaffe.
Första gången jag drack celsius blev jag rätt speedad och mådde nästan illa. Men absolut, den ger energi före träning!

Svar: Nej men precis, förstår vad du menar !!!! Ah det är så pass....Kul att du skrev om dina tankar kring drycken. Tack :)
Mari

2012-11-12 @ 15:56:22
URL: http://helgals.wordpress.com
Postat av: Sofia

Jag har testat det ett par gånger. Jag som inte dricker kaffe och inte får i mig koffein alls kunde inte sova om jag bara drack en på lunchen. Helt galet. Grejen med den är väl att koffein ökar förbränningen och får man energi så orkar man ju ta i mer och på så sätt även ökar förbränningen. På så sätt kan jag tänka mig att det funkar. Men nej jag är inte så säker.

Svar: Oj, shit.. Nästan hemskt ju !!! Så egentligen, dricker man kaffe eller annan koffeinhaltid dryck så borde den hjälpa för att få energi iaf. Hellre den naturliga vägen än att hälla i sig massa sådant här, som också tydligen lämnar sömnproblem efter sig......
Mari

2012-11-12 @ 21:19:05
URL: http://borninmay.blogg.se
Postat av: Hanna Karlsson

jag är skeptisk... men har ínte testat så ska väl egentligen inte säga så mycket jag heller.

Svar: Nej, inte jag heller egentligen. Jag blev bara så himla nyfiken vad folk tycker, egentligen, då det var hysteri kring celsius på Allt För Hälsan - mässan. Sjukt tycker jag egentligen, då jag inte alls tror på sådant här. Visst, jag har inte testat. Men jag tror hellre på att stoppa i sig naturliga saker.
Mari

2012-11-12 @ 21:29:15
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0