Bli klokar med löpning !!

Jag älskar sådan här läsning ;)


Nu är det bevisat - du blir smartare av att springa. Konditionsträning stimulerar hjärnan till att skapa nya hjärnceller, visar forskning från Cambridge i Storbritannien. Redan efter bara ett par dagars träning har det vuxit fram 100 000-tals nya celler, visar försöken. De extra hjärncellerna gör dig bättre på att minnas och håller hjärnan ung och spänstig. Enligt tidigare forskning behöver du träna minst tre gånger i veckan i minst 30 minuter för att få de positiva effekterna. Och pulsen ska upp som under exempelvis löpning och cykling. Vanlig styrketräning räcker alltså inte....

Vad säger ni ?






/ M A R I




Kommentarer
Postat av: Fanny

Det låter bra! Dax för mig att börja nu :)

2012-03-19 @ 14:29:52
URL: http://mydays.nu
Postat av: Emma ❀ My Inspiration

Perfekt! Jag försöker konditionsträna åtminstonde 3ggr/v så dessa odds gillar jag, haha. ;)

2012-03-19 @ 17:38:31
URL: http://myinspiration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0