En hög med saker ni inte visste om mig !!

Jag och några kollegor pratade om rutiner, egenheter och hur olika vi människor egentligen är på jobbet härom dagen. Sådana samtal tycker jag är fantastiskt roliga, för jag bara avgudar vetskapen om hur olika vi människor är varandra. Därför tänkte jag printa ned lite saker ni inte visste om mig....


Jag sätter alltid på mig högerskon/högerstrumpan först. Om vänsterskon/vänsterstrumpan olyckligtvis har åkt på först måste jag börja om.

Jag har alltid kiwi hemma. En fruktskål utan kiwi är ingen fruktskål. Mamma har till och med lärt sig det :).

Mitt smeknamn är Mimmi. Fick det smeknamnet hos min dagmamma, då hon tyckte det var så jobbigt att jag och min bästa vän (Marie) hade samma namn. Än idag kallas jag för Mimmi, framför allt av mina syskonbarn som i många år var/är säkra på att mitt riktiga namn var/är Mimmi.

Jag storstädar alltid innan jag åker iväg. Vankas det en minisemester, eller något annat där jag blir borta ett par dagar så storstädar jag alltid innan jag åker iväg. För att komma hem och slippa börja att städa.

Blir farlig om jag inte får mat i mig. Får jag inte äta när jag behöver det så blir jag en ragata, då är det bäst att passa sig. Tror denna punkt är väldigt ärftlig :)

Jag börjar varje morgon med ett glas vatten. Detta är lite likt det där med högerskon, gör jag annorlunda måste jag börja om.

Jag hatar att ha stökigt runt omkring mig. Var jag än befinner mig (speciellt hemma och på jobbet) så är det städat runt omkring mig. Ordning och reda krävs för att hålla mig på banan.


Det finns med all säkerhet miljontals grejer till som ni inte vet om mig. Men jag börjar här :)
Känner ni igen er någonstans??






/ M A R I




Kommentarer
Postat av: BlondinSanna

Min blogg är Sveriges kändaste blogg bitches! Besök den!!! Puss<3

2012-06-18 @ 15:17:33
URL: http://blondinsanna.blogg.se/
Postat av: Linnéa - beyond fashion

mums kiwi :)

2012-06-18 @ 15:18:37
URL: http://joliechole.blogg.se/
Postat av: sara

fin blogg du har! :) Vad ska du göra i sommar? :D

2012-06-18 @ 15:43:53
URL: http://biebersbaby.blogg.se/
Postat av: Sofia

Börjar också alltid dagen med vatten. Mest för att jag alltid är så törstig. haha.

2012-06-18 @ 19:39:27
URL: http://borninmay.blogg.se/
Postat av: Marie

Hahahahaha, känner igen mig så väl! Speciellt med städning och ordning. Behöver verkligen struktur för att ha den bästa vardagen! Just nu håller jag på för fullt att fixa klart lägenheten med möbler, förvaring, storstädning, rensning i förråd och annat medans karln är i Norge och mini hos mamma sin. När de kommer hem kommer alla saker ha sin plats, äntligen!



Jag är även heeelt nitisk med att jag kan INTE laga mat eller börja baka om det finns disk. Det ska vara rent. Annars får de va! :)



Var bara ner och hälsade på massor med vänner och ut på lite äventyr runt söder! FEM veckor hemma? Måste kännas hur skönt som helst :D Ska kärleken med då?

2012-06-19 @ 11:33:07
URL: http://marytheory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0