Prinsessorna är slut !

Prinsesstårtorna är slut i större delar av landet. Grattis Viktoria och Daniel !!

Jag började med ett läkarbesök, där jag fick vetskapen om att jag har IBS-mage. Ingen laktosintolerans eller glutenintolerans i alla fall, men detta räcker och blir över. IBS kan också på svenska översättas till, Känslig tarm. Så hädanefter vill läkaren att jag undviker all sorts mat som jag vet min mage inte klarar av att hantera, jaha, men vad är det för mat då? Fram med papper och penna, för nu blir det att föra matdagbok, så jag får fram vad som magen inte gillar. Läkaren tyckte också att jag skulle fortsätta att äta laktosfritt, vilket jag gjort i en månad nu.. Hm, aja. Skönt att veta vad det är i alla fall....

Vid 09-tiden var jag på jobbet, och då var det in i klassrummet och börja en mattegenomgång med barnen. Snabba ryck och en sovmorgon minus. Men en bra dag blev det =).

Vad har ni gjort?






/ M A R I


Kommentarer
Postat av: Bea

Ännu en gång vill jag tacka för dina fina kommentarer i min blogg :)!

Massa kramar från mig, Bea :)

2012-02-23 @ 19:51:01
URL: http://svettlukt.se
Postat av: inspireme ❀

Trist med krångel med magen men skönt på något sätt att ha det svart på vitt vad det är! :)

2012-02-23 @ 21:20:50
URL: http://inspireme.spotlife.se
Postat av: Anonym

frågestund på bloggen! skriv gärna en fråga:)

2012-02-23 @ 22:02:27
URL: http://sofieeeer.blogg.se/
Postat av: Marie

Gosh vad jobbigt med denna IBS utredning, hoppas du får se den röda tråden snabbare än många. Har en polare som absolut inte kan dricka "kallt" direkt på morgonen, kaffe är big nono och socker detsamma.. tog rätt lång tid innan han hittade alla sina vardagliga ting att stryka ifrån listan!



Jag jobbade på Telias kundtjänst ett tag, ville mest bara komma bort och bo i en annan stad ett tag :) Njöt av alla cafer och sköna affärer som man aldrig hittar här uppe!



Stannar här i fjälls i ett par veckor till, sen får vi se om jag blir ledig några dagar innan jag ska hit för sista veckorna på säsongen!

2012-02-24 @ 00:09:34
URL: http://hemmahosmarie.blogg.se/
Postat av: Cicci

Nej men usch din stackare! Kan inte föreställa mig hur det är med just IBS, men har haft tjall på magen sedan jag var 18 typ :/ Har gjort gastroskopi och massa tester men de vet inte vad det är. Som tur är har jag inte kännt av det på lång tid. (peppar peppar). Hoppas du hittar maten som gör det värre så du vet vad du bör undvika.

Kram påre

2012-02-25 @ 22:45:34
URL: http://howdowegetsomean.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0