Le mot andra så förändrar du samhället !!

Jag var tvungen att riva ut en sida i Metro idag. En insändare med så himla kloka ord, jag bara älskar sådant här. Den får åka upp på kylskåpet ett tag. Och ja, jag ska tänka på detta, varje dag. Gör det ni också, jag lovar att både du och eran omgivningn kommer njuta.......


Insändaren i Metro.
Le mot andra så förändrar du samhället.

" Jag vet att du lägger märke till dem varje morgon på vägen till jobbet, jag vet att du möter dom varje lunch i kön på 7-eleven, jag vet att du hör dem bredvid dig i den folkträngda tuben, varje kväll du åker hem igen.

Suckarna, de blängande blickarna, de små knuffarna från dem som ofrivilligt måste släppa fram dig längs gatan för att du vill passera.

Det drar i dina mungipor, ögonbrynen rynkas, ditt humör sjunker sakta men säkert, ändå förväntar du dig att killen på 7-eleven ska le mot dig.

Du tar förgivet att dina kollegor ska vara på tiptophumör och du förstår inte varför bussföraren är så otrevlig mot dig.

Du ställer krav på samhället, samhället ställer krav på dig. Du blir bitter, alla i din omgivning blir bittra. Vem är boven i dramat?

- DU.

Allt börjar just hos dig. Vad du gör, vad du tänker, vad du utstrålar sprider sig till alla i din omgivning. Alla människor påverkas av varandras energier, konstant.

Men människan är smart. Människan har en egen vilja och kan välja. Varför väljer inte du att bemöta världen med kärlek i stället för att vara elak och egoistisk? Vill du ha förändring i ditt samhälle, i din omgivning, i din familj, i ditt liv, börjar den alltid hos dig, Det är ditt val."


Så kloka ord. Eller hur?






/ M A R I






Kommentarer
Postat av: Fina Frun

Ja mycket kloka ord :D (<<< jag ler)

2012-02-23 @ 08:35:34
URL: http://finafrun.se
Postat av: Maria

Kloka ord! Och visst märker man att att man glädjer med ett leende, och så får man ju tillbaka med - oftast!

Nu har även jag klickat till mig skor !!

Blev Nike 3.0, hoppas de passar - blev lite osäker på storleken.

Ha en bra dag!!

= )

2012-02-23 @ 08:52:42
URL: http://mariasfavoriter.blogg.se/
Postat av: LORISSA LOVEBOMB

Väldigt kloka ord verkligen, jag blir glad och peppad att möta världen :)



sv: jag mår mycket bättre tack :) och jag sitter och ser på sex and the city. Har du sett det?

2012-02-23 @ 09:34:31
URL: http://lorissalovebomb.se
Postat av: alva

sv: det går bra! jag är inne på mitt tredje år nu! :D

2012-02-23 @ 11:21:11
URL: http://alvazand.blogg.se/
Postat av: Sofia

Kloka ord!

Bordet blev superbra! Mycket finare i vitt.

2012-02-23 @ 11:48:53
URL: http://landinskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0