Löpartips !

Ladda upp
Här nedan kommer 4 enkla sätt att bättra på självförtroendet, när det gäller löpning.


1. Anmäl dig nu
Vänta inte på att anmäla dig till en tävling tills du känner dig i tillräcklig form. Anmäld dig innan, så har du ett mål att sträva efter.

2. Klara hela distansen
Är du rädd för att du inte kommr ta dig i mål? Sikta på att slutföra tre träningspass som är 2-3 kilometer längre än tävlingssträckan. För en maratonlöpare räcker det med 1 kilometer längre.

3. Tro på dig själv
Säg till dig själv att du kommer att klara dina mål - ropa det högt om det hjälper. Det låter kanske lite fånigt, men om du inte tror att du klarar av en sak, så gör du det troligtvis inte heller.

4. Följ en rutin
Springer du alltid i samma byxor, eller gör samma uppvärmning? Bra. Experter menar att fasta rutiner innan och under lopp ger extra självförtroende, vilket i sin tur gör att du presterar ditt allra bästa.


Detta är 4 enkla tips som jag ska ta till vara på nu i vår/sommar. Jag SKA klara av att springa dem lopp jag TÄNKT springa. Punkt.


Information från Runners World




/ M A R I


Kommentarer
Postat av: ellen

SVAR: Pocky är kexpinnar oftast med mjölkchoklad på men det finns även andra smaker.

2011-03-28 @ 17:22:04
URL: http://ellencsordas.blogg.se/
Postat av: Sandra

Den sista tror jag stenhårt på. Jag jobbar ju med killar som spelar på elitnivå och de har alla speciella saker som de ALLTID gör innan det är dags för match. Jag tror det hjälper!



SVAR: Ja jag dricker otroligt mycket te. Jag får dricka te men inte för mycket eftersom jag fått en rejäl släng av järnbrist och det tydligen blockar mitt upptag. Så jag får dra ner på mina koppar :P



Detsamma!!

2011-03-28 @ 17:31:36
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: LORISSA LOVEBOMB

sv: vad kul! Jag inspireras av dig verkligen :) Ja, men jag gillar inte godis så mycket. Måste akta mig för läsk mest :)



Jag flyttar bara inom Umeå, men en stor och snygg trea :D

2011-03-28 @ 18:06:51
URL: http://lorissalovebomb.se
Postat av: Z

Tack för tipsen! Joggning är skitkul !

2011-03-28 @ 19:22:03
URL: http://znelhest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0