Tips till dig som tappat motivationen !

Alla som tränar tappar motivationen ibland, och när man drabbas av en motivationskris är det extra viktigt att ta fram dom där extra goda mentala redskapen som vi alla går och bär på. För motivationen finns kvar, det gäller bara att plocka fram den igen. Tips finns nedan:


->
Anmäl dig till en träningsgrupp. De flesta gym erbjuder lektioner där man styrketränar i grupp under ledning av en instruktör. Pröva t.ex. hard core eller cirkelträning

-> Skaffa en träningspartner. En del gym erbjuder möjligheten att man kan paras ihop med någon annan.

-> Träna till din favoritmusik.

-> Få ny inspiration genom att anlita en personlig tränare.

-> Skippa vikter och maskiner ett tag och pröva krafterna med en helt annan träningsform, t.ex. bollsport.


Information från Aktiv Träning




/ M A R I


Kommentarer
Postat av: Sandra

Musik är min största peppare när jag inte orkar egentligen. Min hjärna blir lurad haha.



SVAR: Ja men precis, brukar sätta klockan på 30 minuter för jag vet att jag inte somnar direkt. Och ja, 20-25 minuters sömn är perfekt för att få lite boost och inte bli geggig i huvudet för att man sovit för länge heller.



Vi hade en kanonhelg.

2011-04-11 @ 15:56:51
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: emmy

sv: Det samma du, vädret här är underbart så tror nog att kvällen kommer till att sluta bra :)



Och tack för tippsen där, min träningsmotivation är på 0 just nu....

2011-04-11 @ 17:15:07
URL: http://followuf.blogg.se/
Postat av: Sofia

Bra tips! :)

2011-04-11 @ 21:39:55
URL: http://borninmay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0