Bra gjort....eller???

Ofta håller man tyst och bara ser på, men idag kunde jag inte vara tyst !!!! Om det hade varit för några år sedan hade jag gjort som många andra, bara suttit tyst och låtsas som ingenting. Men nu viker jag mig inte för mycket..... Idag när jag satt på bussen på väg hem sitter det två tonårstjejer en bit ifrån mig, dom pratar och skrattar som ja, tonåringar brukar göra..Gärna väldigt högt också !! Efter en stund inser jag att dom sitter och härmar, skämtar osv om en handikappad kille som sitter på andra sidan gången. Jag väntar en stund för att se om detta beteende ska sluta, vilket det förstås inte gör. Så ja, jag öppnade käften och bad dom (på ett vuxet) sätt tänka efter vad dom höll på med och bad dom snällt sluta.. Dom började givetvis skylla ifrån sig och vet ni, det var självklart inte han dom härmade.. (Men det var jäkligt uppenbart). Efter att jag sagt åt dom två gånger fick dom nog och knep igen....Så var det med det, jag kände mig rätt nöjd efteråt !!!!  Dagens goda gärning och jag hoppas jag slipper se något sådant mer... Avskyvärt !!!!!


/ M A R I







Kommentarer
Postat av: SOFIE - Följ med mina äventyr!

sv:vad skönt:D jag ska jobba vid 1 inte så mycket mer;)

2010-11-24 @ 20:52:26
URL: http://sofieahl.blogg.se/
Postat av: Elin

Bra gjort Mari!! :)



Det är sånna där människor som trycker ner de som redan ligger ner.. Dock bevisar de ju inte någon speciellt hög intelligens som gör så där!



Hellre utvecklingsstörd och snäll än normalstörd och dum i huvet!!

2010-11-24 @ 22:44:23
URL: http://elinteresias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0