Pasta med laxsås !!!

Då var jag hemma igen och vilken trevlig kväll vi i familjen har haft, som alltid i och för sig. Men nu var det nästan tre månader sedan jag träffade systrarna med familjer, så den här helgen har varit speciell. Shit, tre månader. Vad tiden går snabbt!!!!! Jennie och Markus (Jennie kockade) bjöd på färsk pasta med laxsås (hemmagjord) och till det serverades det sallad och vitlöksbröd samt vin. Huur gott som hellst !!!! Till fikat bjöd jag på bullar, Märtha dom gick hem kan jag säga. Edvin, Ida och Markus ville ha fler :). Efter middagen och kaffet bjöd barnen in oss vuxna till en show, haha. Dom är bra söta dom där, discokulan var igång också. Har massa bilder att visa, men dom laddar jag upp i morgon i stället.. Orkar inte nu !!! Min helg med familjen har varit underbar, för att inte glömma kvällen med tjejerna igår också.

I morgon är det dop för Elias och sedan hemfärd för min del, färdmedlet fick bli buss den här gången.Tyvärr !!!! Men men, tur att jag har datorn med mig. Usch, jag känner alltid sådant vemod för att lämna dom jag älskar mest på denna jord, men jag måste ju. Får tänka på att det bara dröjer 1,5 vecka innan jag får träffa dom igen. ♥

Ett samtal mellan mig och Elsa när jag skulle krama barnen hejdå.
Jag: Nu ska jag åka hem och i morgon åker jag tillbaka till sthlm, så nu måste vi kramas ordentligt.
Elsa: Jag tycker du ska flytta hem till mormor och morfar igen, det här går inte.
Jag: Mm, men Mimmi måste åka tillbaka. Men jag kommer snart hem igen, vi kan ju ringa varandra.
Elsa: Ja, men det är inge roligt. Jag vill att du ska flytta hem !!!
Jag: Men om vi börjar skicka brev till varandra då? (haha, verkligen ett tappert försök)
Elsa: Men hallå, det går ju inte. Jag kan inte stava till alla ord. Det är bättre att du flyttar hem.
Mitt i samtalet slank Alvin in med " Elsa, du förstår. Mimmi har ju ett jobb i sthlm, så hon måste åka tillbaka".

Hur söta får man vara ?! Jag blev "överkörd" av en smart grabb och en envis tjej. Ja, vad säger man. Jag älskar dom alla, det är ett som är säkert i alla fall.


Nu ska jag släcka ner och ladda batterierna inför morgondagen. Sov Gott / M




Kommentarer
Postat av: SARA.

vill du bli veckans blogg? allt du behöver göra är att lämna en kommentar här http://gaddii.blogg.se/2010/march/dagens-fraga-1.html#comment

2010-03-22 @ 18:00:28
URL: http://gaddii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0