En underbar dag ute på Värmdö !!

Men åh vilken härlig dag vi har haft det idag, vaknade tidigt i morse och gjorde vad jag skulle göra. Kände mig mer än nöjd när jag spatserade ut till bilen. Det jag då inte visste var att en underbar dag väntade oss, helt klart den trevligaste dagen på väldigt länge. Oj tänker ni, vad har ni nu hittat på??? Inget storslaget kanske, men ack så trevligt. Vi skulle som sagt ut till Värmdö och dit gick bilen, vi stannade först till på Brisak (tack Christine) där vi botaniserade och småhandlade lite. Sedan stannade vi till i Gustavsbergs Hamn, åh så mysigt och fint. Har varit där förut då jag pluggade på Lillsved, men hade nog glömt bort hur mysigt det var där. Vi traskade in på dom små butikerna som fanns där och hittade lite småsaker som vi fick med oss hem. Exempelvis kylskåpsmagneter och söta vykort (ska skicka vykort till mina syskonbarn tänkte jag). När vi hade promenerat runt där var det dags för lunch och håll i er, det var då den godaste lunchen jag någonsin ätit. Jag ville faktiskt inte att det skulle ta slut, tyvärr gjorde den ju det. Men OJ vad gott !!!! Både jag och Märtha åt samma, Senapsmarinerad strömmingsflundra med citron och rödbetssmör samt potatispuré. Vilken smakupplevelse !!!! När vi intagit lunchen och lite kaffe åkte vi ut till Fågelbro och kollade lite, där hade jag inte tackat nej till att bo kan jag säga. Shit vilka hus det finns. Ett hus vid Skurusundet skulle jag inte heller tacka nej till i och för sig, smakar det så kostar det brukar man säga :). Efter allt detta blev det ett kort besök på Forum Nacka också och där blev jag två tröjor rikare. Alltid bra att ha resonerade jag.....

Nu har jag myst ner mig i soffan och ska nog sitta här ikväll, vi inväntar Melodifestivalen nämligen :).



Den otroligt goda lunchen.. oj oj oj..



Innan maten serverade dom nybakat bröd, oj så gott det också var.



Vädret börjar tillåta tunnare kläder, så idag invigde jag min skinnjacka och håret fick vara uppsatt också. Det tillhör inte vanligheten kan jag säga..






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0