Midsommar i Sundsvall !!!

Nu har jag varit borta ett par dagar igen, men när andra roliga saker tar upp min tid brukar bloggandet och allt som har med teknikens värld utebli. Men nu när jag ändå kollar mail osv kan jag skriva några rader =). Rätt passande att skriva om min otroligt mysiga helg i Sundsvall då..


I torsdags efter jobbet blev jag hämtad av Jens, därefter gasade vi upp till Sundsvall. Det tog sin tid kan jag säga, att komma igenom Stockholm tog sisådär 1 timme. Sedan var det raka vägen upp.. Vid 21.30 var vi framme i stugan, det blev fika och lite umgänge med familjen innan jag tackade för mig...


På fredagen vaknade jag omänskligt tidigt..igen.. Så jag klev upp och kramade om mina kära syskonbarn (dom sov när vi kom fram kvällen innan). Det blev lite barnprogram och frisörlek på Elise. Hon ville nämligen ha lockar i håret, Midsommarafton till ära :). Senare blev det frukost ute på altanen för att sedan göra sig i ordning och vänta på att midsommarfirandet skulle sätta igång. Det blev dans runt midsommarstången, fika och godis till barnen. Eftermiddagen fortsatte utomhus, med rosé och massa lek med barnen. I runda slängar kan vi säga att hela dagen spenderades utomhus...åskvädret som drog förbi stoppade oss inte.... En underbar dag helt enkelt, men allt blir underbart bara man har underbara människor omkring sig :) ♥


När Ida vaknade på midsommaraftonen satt jag på altanen och läste tidningen, eftersom hon sov när jag kom hade hon inte hunnit få någon kram. När hon fick syn på mig nere på gäststugans altan brast hon ut i " Åh Mimmi, MIN Mimmi.."  Sedan sprang hon med öppna armar mot mig och skrek " Jag älskar dig Mimmi".  Ja vad säger man, tårarna var nära.. En underbar känsla !!!!


På lördag blev det en liten sovmorgon i alla fall, efter att jag slängt ut två småtroll vid 07.15 :). Jens åkte iväg på jobb så jag passade på att åka iväg och umgås lite med Marie. Det blev rosé och en drink på Bergafjärdens Camping. Nostalgi och trevligt sällskap i ett, lovely :). Efter några timmar väntade middagen hemma, så Jens plockade upp mig och vi begav oss hem. Det blev grillat och massa goda tillbehör...sommaren är underbar hurrni :). Senare åkte jag och Jens tillbaka till Berga, vi hade bestämt att möta upp Marie igen för lite mer rosé och andra trevligheter.... Kvällen blev inte lång, det var rent ut sagt svinkallt ute... Så med hackande tänder åkte vi hemåt.. Natten var lika kall, jäklar vad jag frös.. Men men !!!!!!


Idag vaknade jag vid 09.30, käkade en god frukost på altanen och sedan placerade jag mig i solstolen. Solen har nämligen strålat och det har varit cirka 24 grader..(i skuggan)...Jag har inte gjort så mycket mer idag faktiskt, solat och suttit i en bil..... Men en underbar helg har jag att blicka tillbaka till i alla fall, det är huvudsaken :).


Vetskapen av att jag åker upp på torsdag igen gör mig på strålande humör, massa skoj väntar :).


Jag har flera underbara bilder från helgen, men dom får komma upp i ett annat inlägg. Jag orkar inte nu !!!!


/ M   A   R   I



Kommentarer
Postat av: Shiko

Hej!

Kommentera gärna vad du tycker om mitt senaste shopping.



Länk:

http://shikos.blogg.se/2010/june/shopping.html



Jag ber om ursäkt ifall det var störande.

2010-06-28 @ 11:28:18
URL: http://shikos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0