Första "riktiga" skoldagen !!!

Idag blev det första "riktiga" skoldagen i årskurs 1....och jag nästan kände hur pirriga barnen var i morse när dom steg in i klassrummet och letade efter sin namnskylt...Har ni några minnen från när ni började i Ettan ???  Jag minns att jag hade en lila ryggsäck i alla fall, samt att vi fick gå i led till fotbollsplanen (där uppropet skulle äga rum) med fröken i täten och med en flagga i handen. Mer minns jag nog inte faktiskt !!!!!! Men i alla fall, dagen har gått strålande vi har arbetet med siffran 1. Vi påbörjade lite smått att prata/berätta om vänskap också, terminerna börjar alltid med två vänskapsveckor.....osv......

När jag kom hem blev det en powerwalk, mina ben bar mig inte för en löprunda idag. Men jag tog mig ut i alla fall :). Nu är jag nyduschat och redo för att entra sängen när det är dags.....

I morgon blir det ett kärt besök hos frisören, gissa om jag längtar. Klipp och färg blir det !!!!!






Dagens och kvällens (nyduschad som sagt)


På något konstigt vänster så ser jag väldigt tydligt hur lik jag är min äldsta syster på dom här bilderna, skrämmande lik faktiskt.. Eller hur Madde ?? :)


/ M A R I



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0