Konsten att läsa tankar !!

• Se när någon ljuger!

• Förstå hur andra känner!

• Upptäck hur man flirtar!

• Påverka andras tankar!

• Imponera på dina vänner!



Konsten Att Läsa Tankar innehåller allt du behöver veta för att bli expert på att avläsa dina medmänniskor. Med färdigheter inom ickeverbal kommunikation, kroppsspråk och psykologisk påverkan kan vi avslöja vad en människa tänker och känner - och i nästa steg påverka den personens tankar och åsikter åt det håll vi vill.


Henrik Fexeus, bokens författare lanserar här en ny praktisk innebörd av ordet tankeläsning. Och du har nytta av det i din vardag: på anställningsintervjun, på första dejten, när du vill sälja in förslag till chefen - i alla sammanhang där du vill få igenom idéer och kunna påverka. Hållning, tonfall, tempo, blickar och handrörelser berättar alltid något om vad en människa känner. Inte sällan går det tvärtemot det budskap som uttrycks i ord.

I denna bok ger Henrik oss verktygen som vi alla kan använda, för att avkoda dolda budskap.


Allt detta och mycket mer har jag lärt mig och fått mer förståelse för, efter att ha läst boken. Men mycket av det som står i boken, eller ja, rättare sagt allt hade jag omedvetet redan upplevt. Men aldrig riktigt tänkt på...Ja, allt har skett omedvetet alltså.. Och det är just det Henrik berättar i boken, att mycket av det vi gör har en stor betydelse för hur vi "ser" och avkodar andra människor. Men vi gör det omedvetet, vi tänker inte alls på det med andra ord!


Jag ska absolut ta vara på Henrik´s tips och idéer, för jag själv anser att man kan komma långt på det här. Så nu mina nära och kära, och framför allt alla ni andra, som jag inte känner. - Nu ska jag koda av er :).


Om ni är intresserad av sådant här så tycker jag absolut att ni ska läsa boken, om inte så kan ni lika bra strunta i det. Jag vill nämligen påstå att det måste finnas ett intresse från läsaren. Men jag kan ändå tycka att alla borde läsa boken.. För kom ihåg, detta kan ni komma långt på.. Och vem vill inte komma långt här i livet ?! - Nä, jag trodde väl det...








Om det är någon som har tips på liknande böcker, så säg gärna till !!




Kommentarer
Postat av: Elin

har du inte fått inbjudningskortet??? =O Skickade förra veckan tror jag det var. Om inte annat så är det den 10 oktober kl.13 i Selånger. Men har du inte fått så skickar jag ett nytt? :)

2009-09-25 @ 08:58:09
URL: http://elinteresias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0