Hemma-Spa !!!!

Nu är både hemma-spa och tacos avklarat,  och jag är mer än belåten. Jag har hunnit mysa med Elsa och Edvin också, Sunes Sommar och lördagsgodis blev det för deras del (självklart efter middagen), medan jag satt med som moraliskt stöd. he he. 

I detta inlägg tänkte jag att ni skulle få se mina hemma-spa-produkter.




Från vänster:

Paul Mitchell
schampoo/Balsam. Inte mina favoritprodukter dock, men vad att göra när mina Rostedt produkter är slut.  Men helt klart värt att använda,  och luktar gott gör dom också. 

Bad och duschgelé från märket Yves Rocher. En mjukgörande gelé som verkligen gör kroppen babymjuk. Den lämnar efter sig en lagom doft, av cocos.  Detta är en av mina favoriter. 

Body polish från Body Shop.  Bättre peelingskräm finns det inte, enligt mig i alla fall. Denna produkt luktar också väldigt gott, satsumas. 

Body milk från Nivea. Min one and only. Efter dusch och som idag helkroppspeeling behöver man verkligen en bra hudlotion som är fet och som återfuktar. Och denna lotion är den bästa om man letar dessa egenskaper. Jag använder den varje dag, och jag är sällan eller jag ska säga aldrig, torr. 

Serum från Paul Mitchell.  Ett superserum som luktar riktigt gott, håller ihop topparna och skyddar håret bra när du fönar och plattar håret. 

Ansiktsmask från Body Shop.  Eller ansikstpeeling om man vill kalla produkten för det istället, eftersom den innehåller små, små korn.  Redan efter någon minut känner man att produkten gör sitt, den går in på djupet och stramar åt ansiktet. Riktigt bra enligt mig. 

Återfukta ansiktet gör jag med Body Shop´s Vitamin E (moustring) ansiktskräm. Den luktar sisådär, men krämen lämnar efter sig en fräsch och återfuktande känsla. 

Rakhyvel från Venus. Ja tjejer, ni får avgöra själv om den är bra. GIssar på att jag inte är ensam om att använda den. Men jag tycker den är helt okej. 





Dessa produkter var första gången jag använde idag, så jag har egentligen ingen bra recension att komma med. Men detta är i alla fall, Från vänster: Handlotion. Handscrub. Fotlotion. Fotscrub.  Alla produkter är från märket Well Being. Tror inte att det går att hitta dessa i butik, då mamma har köpt dom hos sin hudterapeute.  Men, både händer och fötter blev väldigt mjuka i alla fall.. 




Ska man bli fin får man lida pin :P.



Hoppas ni gillade detta, och kanske får några tips till er eget hemma-spa. 

Tack på förhand !!!!! =)


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0