En rätt billig livförsäkring !!!!

När jag vid 16-tiden kom hem mötte jag en rastlös mor vid köksbordet, så då var det bara att vända på klacken, för jag blev nämligen medtvingad till Birsta (om jag ska vara ärlig så var det inte så svårt att tvinga med mig) :P.  Stadium blev vårat första offer, både jag och mamma är nämligen ute efter nya ute/skidkläder. Jag letade och letade efter någon ny snygg skiddress, men jag måste tyvärr säga att det mesta från säsongen redan är utplockat. synd. Så jag får helt enkelt vänta till nästa säsong, eller så får jag slå till på en snygg skiddress i Åre :P (ska ju dit i April). Mamma hittade inte heller något. Men, innan vi lämnade butiken kom jag på att en skidhjälm borde inhandlas, så jag hoppade genast iväg till hjälmhyllan, och se vad jag köpte...........



..... en livförsäkring, en rätt billig sådan också !!!!  En sådan här borde ALLA som åker skidor/bräda bära,  och då menar jag verkligen ALLA. Många anser nog inte att det är så viktigt, eller rättare sagt, jag tror att många inte bär hjälm för att dem inte tycks passa i den. Men, i dagens läge finns det riktigt snygga hjälmar faktiskt. Se bara på den här som jag köpte, och jag passar riktigt bra i den  :). Så gott folk, ut och köp er en billig livförsäkring NU. (i alla fall om ni spenderar många timmar i backarna på vintrarna).  Den dagen ni ramlar, men klarar er utan en ända skråma har ni med all säkerhet er hjälm att tacka !!!! Hjälmen jag köpte är från märket Peak Performance och kostar 1499:- . (glajjerna hade jag redan hemma).

Använder ni hjälm när ni är ute i backarna?!

Efter Stadium blev det ett besök på Team Sportia, men inte heller där fann vi något. Så efter att ha avverkat 2 timmar, i två butiker beslöt vi oss att åka hem. Men, först köpte vi med oss varsin kycklinsallad.. Mums :P.  Salladen är nu uppäten, jag är nyduschad och nu sitter jag och slötittar på Bygglov. Vad gör Ni ikväll ?!



 

Kommentarer
Postat av: Jonas

Hej! Har faktiskt inför denna säsongen oxå skaffat hjälm. Den var jag ganska glad att jag hade i Åre, då jag var tvungen att panikväja, fick felskär och gjorde en halvvolt med halvskruv och landa på huvet...

2009-03-04 @ 02:05:30
URL: http://studentikalmar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hejsan:)

besök min blogg,skiver om utvecklingen som barn/tonårs modell!

http://vendelaspace.devote.se

2009-03-04 @ 19:56:57
Postat av: Tina

Använde hjälm när jag var liten men inte nu..men jag funderar på att köpa faktist...

2009-03-08 @ 20:56:00
URL: http://tinasworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0