Norrländskt datorlexikon !!!

Back up
Kompisarna som följer till dansen på "Näset"

Cd-brännare
(Sede-brännare) örfilen man fick av farsan i uppfostrande syfte.

Datavirus
Snusproppar i tangentbordet

Filformat
Träbunke

Hårddisk
Det som finns kvar ifjol i jaktstugan när älgjakten börjar.

Java-programmering
Överenskommelser om fikatiderna på jobbet

Joy-stick
Grankvist-barometern

Modem
Monterbar, demonterbar och flyttbar destillationsapparat

Multimedia
Rapningar och fisar på jaktfesten

Mail-server
Lantbrevbärar´n

Moderkort
Stamtavlan för stövar´n

Mus-matta
Värmedyna i frugans bil

Nätsurfa
Snabbvittja siknäten

Ram-minne
Smärtan i pungen när du första gången försökte cykla på en herrcykel

Real-tid
När du hänger på moppen utanför tjejernas skolfest

Rom-minne
Kräkningarna efter första skolfesten

Serieport
Lada med vagnsdrörrar på båda kortsidor

Skärmsläckare
Fjärrkontrollen till tv:n

Virtual Reality
Hallucinationer efter hembränt

Web-läsare
Biologimagistern

WYSIWYG
( What you See is what you get) makans morgonutseende




Så här roligt har min kära far och hans kollegor, fick precis detta "lexikon" på mailen, av min far. Vet inte om jag ska tycka det är roligt eller ej. Men liite skrattade jag nog allt. =).


Jomenvisst....


Kommentarer
Postat av: Gabbi

Hehe.. näe det var lite sjukt. Men tack du gumman!!

Laddad ingför midsommar nu då? Tror det kommer bli sjukt!! Dom kommer ha högtalar på gården som kommer dunka sjukt. Än så länge är det 29 personer anmälda. Kommer bli sjukt skoj!! =)

Och du, listan var faktiskt lite smårolig måste jag erkänna. Haha..

2009-06-02 @ 23:40:59
URL: http://gabbjo.blogg.se/
Postat av: Gabbi

Ja jag tror det kan bli sjukt!! Är det någon mer som kan tänkas vilja följa med? Cissi och alla dom lär ju vara med tillhörande partner eller vad tror du?

Ja men självklart! Det kommer bli så grymt! Men nu har jag meddelat att vi kommer så nu kan vi inte banga. =)

2009-06-03 @ 12:21:38
URL: http://gabbjo.blogg.se/
Postat av: Hamidu

hej , jag vill ha hjälp här snälla.

kan svara på mina frågor om dator.

1.vilken är grundegeln i PUL? (2)

2.Ge exempel på två känsliga "uppgifter" i databassammanhang.(2)

3.Vilken uppgift har ett pérsonuppgiftsombud?(2)

4.Nämn tre olika typer av skrivare?



Jagska bli glad när jag fåt svara om de frågorna.

Tack! Hälsningar Hamidu

2011-02-17 @ 13:39:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0